Dacia, regina vanzarilor auto in Europa. Cum a ajuns marca romaneasca low-cost sa sfideze criza
Potrivit jurnalistilor de la Financial Times, marca romaneasca aduce castiguri la fel ca un automobil de lux. Si Ford-ul produs in Oltenia, B-Max, se bucura de succes: este cel mai bine vandut monovolum compact din Europa.
Ca urmare, pentru prima data in istorie, Romania va produce peste 400.000 de masini in acest an si a depasit Italia.
Vanzarile Dacia in Europa au cresteri de vanzari de doua cifre, in conditiile in care aproape toate celelalte marci scad dramatic la acest capitol. Succesul marcii romanesti e dat tocmai de simplitatea autoturismului, adica dotari strict necesare si piese comune cu Renault, spun cei de la Financial Times, care scriu ca romanii au si preturi imbatabile.
Duster este autoturismul cu cele mai bune vanzari pe plan mondial din tot grupul Renault, iar noul Logan are un sfert din vanzarile totale. Un motiv este si pretul: spre exemplu, in Marea Britanie, unde Duster-ul abia a fost lansat, se vinde cu 4.000 de lire mai ieftin decat concurenta.
Dacia e singurul producator care si-a innoit gama de automobile. Toate masinile vandute sunt modele noi, iar vanzarile bune se simt si in cresterea salariilor cu 6%.
Nici Ford nu sta rau. B-max este cel mai vandut monovolum compact din Europa. 38.000 de unitati au ajuns la clienti in primele 7 luni ale anului.
Romania ocupa locul 9 in topul producatorilor de autoturisme, in fata Italiei - o tara cu o traditie in productia de automobile. Vom produce anul acesta aproximativ 420.000 de masini, in crestere cu 30% fata de anul trecut. Peste 90% din productie ia calea exportului si aduce in tara 12 miliarde de euro.