Dacia, productie record in 2013. AVERTISMENTUL sefului Renault-Nissan pentru angajatii de la Mioveni
Dacia va avea anul acesta o productie record. Anuntul a fost facut de seful grupului Renault Nissan, aflat intr-o vizita fulger in Romania.
Carlos Gohn s-a intalnit cu presedintele si cu premierul. Dar, inainte de toate, a discutat cu liderii de sindicat, carora in ciuda productiei record le-a spus ca angajatii romani se afla intr-o competitie cu cei din Maroc si Rusia - celelalte tari unde Dacia are fabrici.
Carlos Ghosn este unul dintre cei mai puternici oameni din industria auto mondiala. Conduce in paralel Renault si Nissan, care produc impreuna 7 milioane si jumatate de masini si au vanzari anuale de 130 de miliarde de euro, cat toata economia Romaniei.
Prin comparatie, cifra de afaceri de doar 3 miliarde de euro obtinuta de Dacia in Romania pare infima, insa reprezinta 2% din economia noastra, un procent urias pentru o singura companie.
Daca in uzina lucreaza 8400 de persoane, pe platforma la Mioveni lucreaza 18.000, iar in total pentru Dacia in cadrul furnizorilor lucreaza 100.000 - deci orice fluctuatie de productie se reflecta asupra celor 100.000 de oameni.
Nu-i de mirare atunci ca atat presedintele, cat si premierul folosesc Dacii, pentru a transmite public mesaje de sustinere a producatorului local. Inclusiv Politia a repartizat in coloana sefului Renault un Logan nou-nout, insa Ghosn a circulat astazi in Bucuresti cu un Renault.
Vizita sa in Romania vine la o luna dupa ce a spus ca in curand uzina Dacia din Maroc ar putea deveni mai productiva decat cea din Romania si ca pe clienti nu ii intereseaza in ce tara este produsa masina. Declaratia a ridicat intrebari daca nu cumva Renault ia in considerare retragerea de la noi.
"Nu se intampla acest lucru - e important sa avem conditii de munca cat mai bine, dar cel mai important este sa ramanem competitivi ca altfel se muta Doamne Fereste", a declarat premierul Ponta.
Confirma si seful Renault, care a anuntat astazi ca Dacia va avea o productie record in 2013: 343.0000 de masini "made in Romania".
Totusi Ghosn, cunoscut pentru restructurari si taieri de cheltuieli, a lasat de inteles ca suntem intr-o competitie directa cu fabricile Dacia din Rusia si Maroc.
Sindicalistilor le-a spus astazi ca "Pitestiul a fost si va ramane leaganul Dacia" dar ca trebuie sa "aiba mare grija la competitivitate".
Deocamdata. angajatii romani sunt mai bine pregatiti decat cei din Maroc. Insa la Tanger salariile sunt la jumatate fata de cele de la Mioveni.