TAROM te duce de la Bucuresti la Sibiu prin Viena cu 800 de euro. Raspunsul TAROM: nu cursele sunt scumpe, taxele sunt mari

×
Codul embed a fost copiat

Monopolul companiei nationale pe cursele aeriene interne a creat o situatie cel putin stupida. Sa zbori in interiorul Romaniei este de multe ori mai scump decat sa mergi in Italia.

UPDATE: compania TAROM a facut o serie de precizari referitoare la aceasta stire. Click aici pentru raspunsul TAROM

O adevarata anomalie este insa cursa Bucuresti-Sibiu, cu escala la Viena. Un bilet dus-intors costa peste 800 de euro, mai mult decat pana-n Thailanda.

Reprezentantii TAROM spun ca in pret sunt incluse costurile de operare si taxele de aeroport.

Paradoxal, dar sa zburati din Bucuresti la Iasi, Cluj, Sibiu, Oradea sau Timisoara este mai scump decat daca mergeti la Roma.

Citește și
tarom
TAROM isi propune sa-si schimbe flota si destinul de anul viitor. Cronica unui zbor catre paguba

Preturile sunt similare cu cele catre Budapesta si Viena. Asta, desi, distantele sunt de trei ori mai mici.

Cursa Bucuresti - Sibiu este de departe cea mai interesanta. In jurul orei 8 dimineata se decoleaza din Bucuresti la Viena, unde pasagerii asteapta 4 ore. Abia pe la ora 15 ajung la Sibiu, dupa 7 ore. Pentru tot acest ocol oamenii platesc chiar si 870 de euro.

Banii pe care ii dati pe o cursa dus intors Bucuresti-Sibiu va ajung sa zburati dus intors Romania-Thailanda sau pana in Statele Unite. Mai puneti 350 de euro si ajungeti in cealalta parte a pamantului, in Sydney, Australia.

Cu alte cuvinte, Tarom a renuntat practic la cursa Bucuresti - Sibiu. De altfel, reprezentantii companiei spun ca: "Pretul final al biletelor pe rutele interne este influentat in mare parte si de taxele aeroportuare. Aceasta pondere se situeaza intre 17-25% din pretul final al biletului. Pentru zborurile externe politica tarifara se stabileste atat in functie de nevoia de acoperire a costurilor, cat si de concurenta cu alti operatori."

Reprezentantii aeroporturilor au alta explicatie. Atunci cand pe piata este un singur jucator, el stabileste regulile.

Desi au avut zboruri interne la un moment dat, companiile low cost au renuntat.

Gheorghe Racaru, director companie low cost: "Nu putem sa zburam cu avioane de 180 de locuri acolo unde sunt 80 de pasageri".

Zborurile operate de TAROM pe rutele interne reprezinta 30% din traficul anual al companiei. O alternativa ar fi companiile care opereaza curse private.

O ora de zbor incepe de la 120 de euro, iar pana la Cluj platiti in jur de 500 de euro. Adica iesiti mai ieftin daca sunteti 10 persoane.

Precizarile TAROM
TAROM a venit azi o serie de precizari privind informatiile din aceasta stire. Potrivit companiei, nu exista un monopol al TAROM pe cursele aeriene interne iar motivele pentru care alte companii nu opereaza asemenea curse tin de politica interna a acestora

In ceea ce priveste pretul unui zbor Bucuresti-Sibiu dus-intors, compania nationala spune ca pretul de 800 de euro nu reprezinta oferta TAROM: „atata timp cat compania TAROM nu ofera un zbor direct intre cele doua puncte, nu putem vorbi despre o oferta tarifara TAROM”, se arata in comunicatul companiei.

Mai detaliat, explicatia TAROM este urmatoarea: "Din punctul de vedere al consumatorului, respectiv al pasagerului, sistemul de rezervari TREBUIE sa ofere solutii de transport, evident, lasandu-i acestuia libera alegere asupra uneia sau alteia din solutiile oferite. In pricipiu, in cazul rezervarii unei calatorii intre doua orase A – B, motorul de rezervari ofera doua posibilitati principale de rezervare, in ordinea zbor direct – zbor de conexiune. In cazul in care nu exista zboruri directe intre cele doua orase, motorul de rezervari construieste rute prin conexiune ordonate dupa ora de decolare, avand la baza presupunerea rezonabila potrivit careia pasagerul doreste totusi sa ajunga din orasul A in orasul B in varianta de rezervare prezentata (cu conexiune) si a luarii la cunostinta de catre pasager a tuturor elementelor calatoriei, respectiv durata zborului, timpul de conexiune precum si costul total. In cazul Bucuresti – Sibiu ales ca exemplu de dvs, sistemul a construit una din cele doua posibilitati oferite in ziua respectiva , si a cumulat doua tarife oneway. Existand tarife pe fiecare segment in parte , sistemul a oferit o posibilitate consumatorului , comunicand simultan toate detaliile. TAROM a explicat diferenta de preturi intre cursele domestice TAROM vs. cursele externeTAROM insa explicatia a fost folosita pentru o cursa de conexiune, operata de 2 companii aeriene diferite.

De asemenea, TAROM spune ca expresia „curse scumpe” este „subiectiva”, deoarece suma incasata de companie pentru un zbor intern reprezinta in multe cazuri doar jumatate din pretul platit de pasageri, restul fiind TVA si taxe de aeroport. Potrivit TAROM, comparatia intre cursele regulate operate de catre compania nationala si cursele charter private este „incorecta”, deoarece se folosesc „indicatori de comparatie diferiti”.

Articol recomandat de sport.ro
Scandalos! Încă două țări „interzise” de Donald Trump la Campionatul Mondial din 2026
Scandalos! Încă două țări „interzise” de Donald Trump la Campionatul Mondial din 2026
Citește și...
Noile curse TAROM, intr-un an cu recorduri pentru aeroportul Henri Coanda. Peste 8 milioane de romani vor zbura in vacanta
Noile curse TAROM, intr-un an cu recorduri pentru aeroportul Henri Coanda. Peste 8 milioane de romani vor zbura in vacanta

Peste un milion de pasageri au plecat in primele doua luni ale anului de pe aeroportul Henri Coanda, o cifra record pentru sezonul rece. Estimarile arata ca, in 2014, peste 8 milioane de romani vor zbura cu avionul in vacanta, de pe acelasi aeroport.

TAROM isi propune sa-si schimbe flota si destinul de anul viitor. Cronica unui zbor catre paguba
TAROM isi propune sa-si schimbe flota si destinul de anul viitor. Cronica unui zbor catre paguba

Cea mai importanta companie aeriana romaneasca intra intr-o perioada de transformari importante. Tarom isi va schimba de anul viitor flota, iar responsabilii ne pregatesc noi trasee.

Recomandări
USR îl mută pe Radu Miruță la șefia MApN. Cine va prelua Ministerul Economiei
USR îl mută pe Radu Miruță la șefia MApN. Cine va prelua Ministerul Economiei

USR vrea să-l mute pe Radu Miruță, de la Economie la Apărare. Iar în locul său ar urma să fie propus senatorul Irineu Darău. Deciziile partidului vin după demisia lui Ionuț Moșteanu de la vârful MapN.

Cu cât va crește salariul minim în 2026. Compromisul la care au ajuns partidele din coaliție
Cu cât va crește salariul minim în 2026. Compromisul la care au ajuns partidele din coaliție

Salariul minim pe economie ar putea crește de la 1 iulie 2026 cu 300 de lei brut. Asta la schimb cu reducerea impozitului pe cifra de afaceri pentru marile companii.

Ce va face Trump dacă Putin respinge în continuare un acord de pace cu Ucraina. Gestul care ar putea costa serios Rusia
Ce va face Trump dacă Putin respinge în continuare un acord de pace cu Ucraina. Gestul care ar putea costa serios Rusia

Se va discuta inclusiv despre finanțarea Ucrainei pentru următorii 2 ani, dar și despre securitatea energetică și combaterea amenințărilor rusești.