CAMERA ASCUNSA: Cat de usor se fura sinele de tren. Noua lege loveste in centrele de colectare


Ultimul update: Sambata 16 Februarie 2013 07:17
Data publicarii: Miercuri 13 Februarie 2013 19:03
Categorie: Stiri Economice

Exasperati ca nu pot opri furturile de pe calea ferata, parlamentarii au votat o lege speciala prin care centrele de colectare sa fie amendate si inchise daca accepta componente de la CFR.

Un act normativ in acest sens exista si acum, dar este mai bland si expira luna viitoare. Insa cei care fac bani frumosi din aceste afaceri ilegale nu se tem de nimic. Avem dovada intr-un material filmat cu o camera ascunsa.

Centrele de colectare a fierului vechi accepta orice, chiar daca le spunem direct ca e vorba de 3 tone de sina ferata, proaspat taiata. De pilda, acest patron negociaza mai intai momentul prielnic pentru aducerea marfii: cand ii vine masina sa incarce tot metalul.

CAMERA ASCUNSA
"Cand vine sa-mi ia mie containerul, luata, bagata si trimite imediat. A bagat repede si a plecat."

Cu alte cuvinte, sinele nu trebuie sa stea foarte mult in curte. Pina sa cadem la pace suntem "recomandati" unui centru de colectare din apropiere.

CAMERA ASCUNSA
"-Baiatul acesta are vreo 3-4 tone de sina taiata."
"-O luam."

Pentru fiecare kilogram de sina, patronul plateste 50 de bani. In total, 2000 de lei. Ca sa nu il punem in pericol, primim si cateva informatii pretioase.

"Nu vorbim prin telefon. Vii, sa fie taiate mici ca sa le luam repede la mana. Vii cu ele, direct daca e... Cand vrei tu si acum vino cu ea. In curte, inchind portile si gata. Ne facem treaba, cantarim, masuram, ti-am dat banii..."

Omul stie ca incalca legea. Aceasta pedepseste dur centrele de colectare a fierului vechi daca accepta sine, cabluri si instalatii de siguranta de pe calea ferata. O ordonanta care modifica acum legea a insaprit pedepsele.

"Initial, ordonanta era valabila pana in 2013 si acest termen a devenit acum permanent. In functie de rezultate obtinute o sa vedem daca trebuie modificata, daca trebuie imbunatatita.", a declarat Mircea Purice, revizor central la siguranta circulatiei CFR.

Amenda pentru acesti patroni este de pana la 40 de mii de lei, iar firmei i se anuleaza autorizatia de colectare. Pentru furtul sau distrugerea caii ferate codul penal prevede pana la inchisoare pe viata, daca hotii au produs o catastrofa.

Privatizarea CFR Marfa. Societatea, evaluata la 120 milioane euro. Sindicate:
Privatizarea CFR Marfa. Societatea, evaluata la 120 milioane euro. Sindicate: "Pret de fier vechi"
Pachetul majoritar de actiuni ale CFR Marfa va fi scos la vanzare. Cat castiga statul roman
Pachetul majoritar de actiuni ale CFR Marfa va fi scos la vanzare. Cat castiga statul roman
Trenurile romanesti vor atinge, in sfarsit, viteze de 160 km/ora. Care sunt tronsoanele avantajate
Trenurile romanesti vor atinge, in sfarsit, viteze de 160 km/ora. Care sunt tronsoanele avantajate
VIDEO PROTVPLUS.RO
Afacerea deschisă în țară de doi români după 22 de ani petrecuți în Italia
Afacerea deschisă în țară de doi români după 22 de ani petrecuți în Italia
Plantele care readuc bani fermierilor români după ce au fost ignorate 20 de ani
Eurostat: Aproape 1,7 milioane de români nu au muncit niciodată. Ce studii au
Prima țară care dispare din cauza încălzirii globale. Declară “criză climatică naţională”
Se scumpesc polițele RCA pentru bolizi. Ce îi așteaptă pe șoferii care provoacă accidente
Pierdere mare pentru România. Câți dintre românii care au emigrat au studii superioare
combinatul RAFO Onesti
Unul dintre cele mai mari combinate comuniste, vândut pe OLX. Preţul cerut
Mai multe concedii și zile libere pentru angajați. Cum se schimbă legislația muncii
Prețul gigacaloriei în orașele din România. Unde se plătește cel mai puțin
Povestea româncei care a ales să fie șofer de TIR, alături de soț. Cât câștigă lunar
Sezonul teraselor se prelungește. Ce fac patronii de cafenele pentru a-și păstra clienții
Salariul mediu net a scăzut semnificativ în august. Principalele cauze pentru cifrele de la INS