Paradoxul romanesc al autostrazilor: vara lucrarile merg chiar mai prost decat pe timp de iarna
Vara se munceste mai putin decat primavara la constructia de autostrazi, desi ar trebui sa fie invers.
Ne miscam mai incet, desi nu ne incurca nici ploile, nici ninsorile, ceea ce inseamna ca termenele de finalizare nu vor fi respectate.
Si mai grav este ca putinele tronsoane pe care am reusit sa le dam in exploatare au inceput sa se surpe. Este cazul autostrazii dintre Arad - Timisoara.
Alegeri 2024
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
12:07
Cine intră în turul 2. Ce arată cel mai recent sondaj, publicat cu două zile înaintea alegerilor
Crapaturile in asfalt sunt destul de adanci. Acestea au aparut la imbinarile de pe podete. De vina este faptul ca nu au fost finalizate canalele de scurgere, iar apa care s-a infiltrat a distrus asfaltul.
Potrivit Companiei Nationale de Drumuri, constructorii sunt obligati sa remedieze problema pana in data de 30 septembrie.
Schimbam tronsonul si descoperim ca pe autostrada Bucuresti - Ploiesti, intre Capitala si centura, nici macar vantul nu bate.
Intr-un alt capat de santier: doi, trei insi fac terasamentul. Ceva mai multi lucreaza la podul care se construieste peste centura, dar nu e voie sa fie si filmati.
Cel mai rau stau lucrurile pe santierul autostrazii Suplacu de Barcau-Bors, unde diferenta fata de luna iunie este de zero la suta.
In schimb s-a inaintat in proportie de 8% pe autostrada Nadlac-Arad, Cernavoda-Medgidia si pe Deva-Orastie. Pe lotul 1 al autostrazii Lugoj-Deva avansul este de sub 6%.
Cifrele sunt dezamagitoare.
"Este inexplicabil cum intr-o astfel de perioada, cand ar fi trebuit sa accelereze constructia de autostrazi, avem un avans mai slab decat in primavara sau iarna", spune Sorin Paslaru, redactor sef Ziarul Financiar.
Chiar si in aceste conditii autoritatile au anuntat recent ca s-au incheiat licitatiile pentru inca 100 de kilometri de drum pentru care vom da din fonduri europene, dar si din buget, un miliard de euro.