Anuntul facut de Renault despre uzina de la Mioveni. Ce se va intampla cu angajatii din Romania in urmatorul an
Intr-un interviu acordat luni agentiei Reuters, directorul general al Renault Romania a vorbit de masura pe care le va lua gigantul auto in centrul din tara noastra.
Renault vrea sa creasca competivitatea uzinei din Romania, a declarat pentru Reuters Franta Nicolas Maure, seful tuturor activitatilor Renault din tara noastra. Centrul de la Mioveni sufera de pe urma concurentei uzinei din Tanger (Maroc), care la ora actuala produce aceleasi modele auto, insa salariile angajatilor sunt mai mici.
“Trebuie sa fim realisti”, a spus Maure, “daca vrem ca uzina sa ramana competitiva trebuie sa reducem ritmul cresterilor salariale pentru un timp”. Gradul de automatizare al uzinei va trebui, de asemenea, sa creasca de la 5% la 20% - un grad totusi mic fata de cel din fabricile situate plasate in tarile occidentale, unde, spune Maure, acesta ajunge la 90%. “Nu vrem sa cream un tsunami pe piata fortei de munca”. De asemenea, angajatii care vor pleca nu vor fi inlocuiti, cel putin pentru o perioada.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Nicolas Maure recunoaste totusi ca uzina de la Mioveni este inca mai competitiva decat cea din Tanger – dar pe de alta parte, salariile angajatilor din Romania sunt de doua ori si jumatate mai mari decat ale celor din Maroc. Aceste masuri ar putea fi aplicate “pentru 12 pana la 18 luni”, directorul Renault sperand ca dupa aceasta perioada se vor relua exporturile de piese si componente spre Iran, suspendate la ora actuala din cauza negocierilor asupra programului nuclear al Teheranului.
Un alt factor care ne dezavantajeaza este infrastructura rutiera deficitara. De altfel, la mijlocul lunii aprilie cateva mii de angajati Dacia au protestat, cerand construirea autostrazii Pitesti-Sibiu. Premierul Ponta a comentat atunci ca uzina e pe profit si ca “daca o mai tin in mitinguri o sa se mute productia in Maroc”.
Sursa: Reuters
Etichete: salarii, maroc, productie, dacia, Renault, forta de munca, reduceri, automobile,
Dată publicare:
05-05-2015 13:34