Lovitura de teatru in cazul vamesilor care ar fi cerut spaga de la AC/DC
Halucinant. In dosarul in care patru angajati ai Vamii Nadlac ai Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania au fost acuzati ca au pretins mita de la staff-ul ethnic al AC/DC, reclamantul nu exista in realitate.
Procurorul de caz, Codrin Gavara, de la Parchetul de pe langa Tribunalul Arad, a declarat ca acest caz a fost inchis. Motivatia este, insa, una cel putin interesanta: "S-a dispus neinceperea urmaririi penale pentru ca nu s-a putut proba. Practic, nici persoana care a reclamat telefonic acest caz, la Ambasada Romaniei din Paris, nu exista in realitate", a declarat procurorul.
Intre timp, reprezentantii CNADNR din Timis, unde erau angajati cei patru salariati concediati in urma acestui scandal, spun, potrivit Mediafax, ca trei dintre ei au dat institutia in judecata si cer sa fie reangajati, procesul fiind pe rol la Tribunalul Arad.
Cronologia cazului:
Scandalul mitei cerute de angajatii Vamii Nadlac staff-ului trupei AC/DC a inceput la cateva saptamani dupa ce rockerii au sustinut un concert memorabil in Piata Constitutiei din Bucuresti, la 16 mai 2010, si a facut in scurt timp inconjurul lumii. Presa internationala scria ca rockerii de la AC/DC, dupa ce au interpretat de mii de ori celebra melodie "Highway to Hell" in cariera lor, au gasit “Autostrada spre Iad”, chiar in Romania, la granita cu vecinii unguri.
Mai exact, la 1 iunie 2010, directorul general de atunci al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Dorina Tiron, declara ca exista o plangere din partea echipei care a transportat echipamentul trupei AC/DC, in care se arata ca personalul din Vama Nadlac a cerut cate 50 de euro, pentru fiecare dintre 28-29 de masini din convoi.
Declaratia Dorinei Tiron – 1 iunie 2010
“Este o plangere facuta de echipa care a transportat echipamentul trupei, plangere pe care am primit-o azi (1 iunie 2010). Reprezentantii AC/DC sustin ca au fost opriti la granite si li s-au cerut roviniete valabile. Ei au prezentat documentele si rovinietele, care erau in acel moment valabile. Oficialii romani ar fi cerut atunci rovinietele valabile si in perioada sederii lor in Romania, ceea ce nu e legal. Au fost 3-4 oameni care s-au dus deoparte si au inceput sa negocieze. Era vorba despre 28-29 de masini in total. In final, dupa cum se precizeaza in plangere, s-a ajuns la suma de 50 de euro pe masina. Oficialii AC/DC nu au primit in schimb niciun document, nimic”
Ancheta initiala a vizat 10 angajati CNADNR
Doua zile mai tarziu, la 3 iunie 2010, Serviciul de Investigare a Fraudelor din cadrul Politiei Judetene Arad se autosesizau in cazul a 10 angajati CNADNR care ar fi pretins si primit banii respectivi. Dosarul a fost trimis mai apoi Parchetului de pe langa Tribunalul Arad.
Ulterior, ancheta s-a rezumat doar la patru angajati care se aflau pe tura de pe sensul de iesire din Romania.
Patru angajati ai CNADNR, dati afara
La 17 iunie 2010, ministrul transporturilor de atunci, Radu Berceanu, anunta ca patru dintre cei zece angajati aflati in centrul anchetei au fost concediati.