Barajul de la Ogrezeni a fost inaugurat, dar nu e complet functionabil

Baraj

Barajul de la Ogrezeni, gandit in Epoca de Aur si construit dupa Revolutie, a fost, in sfarsit, inaugurat, dupa 15 ani de lucrari. Nu este insa pregatit sa aduca apa in Bucuresti, ci doar sa apere de inundatii localitatile din zona.


Ca sa bem apa potabila din Arges, constructorii trebuie sa lege barajul de Capitala printr-o conducta de aproape cinci kilometri. Este nevoie de 15 milioane de lei noi din bugetul Primariei Bucuresti. Daca banii se dau la timp, barajul ar putea fi functional in doi ani, spun constructorii. 

Barajul pe Arges, de la Ogrezeni, a fost proiectat acum 21 de ani, iar prima galeata de ciment s-a turnat in 1993, cand au inceput lucrarile.

300 de muncitori au pus umarul la ridicarea stavilarelor de beton. A mers greu, iar graficul lucrarilor a fost dat peste cap din lipsa banilor virati cu greu de la bugetul statului.

Deocamdata, barajul de la Ogrezeni e folosit ca stavila in fata suvoaielor. Se afla la 36 de kilometri de Capitala si poate fi o rezerva de apa pentru oras. Daca Bucurestiul este in criza, poate fi alimentat patru, chiar cinci zile de la Ogrezeni.

Citește și
Baraj
Salaj: barajul Varsolt repopulat cu 1,5 tone de crap

Investitia a costat 57 de milioane de lei noi. Conducerea Apelor Romane spune ca, dupa ce barajul va intra in functiune si va deveni principala sursa de apa potabila a Capitalei, pretul apei de la robinet ar putea scadea la jumatate. Explicatia e simpla, apa ajunge la furnizori gata filtrata si nu mai e nevoie de alti bani in plus pentru tratare.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Transformare spectaculoasă pentru sportiva desemnată 'cea mai atrăgătoare femeie din lume': "Arăți incredibil"
FOTO Transformare spectaculoasă pentru sportiva desemnată 'cea mai atrăgătoare femeie din lume': "Arăți incredibil"
Citește și...
Noua statie de metrou 1 Decembrie a dezamagit inca de la inaugurare
Noua statie de metrou 1 Decembrie a dezamagit inca de la inaugurare

Bucurestenii au pasit  joi dimineata pentru prima data in statia de metrou 1 Decembrie. Daca la ceremonia de inaugurare, oficialii prezenti s-au plimbat cu trenuri noi, joi, pasagerii au fost poftiti in garniturile vechi.

Salaj: barajul Varsolt repopulat cu 1,5 tone de crap
Salaj: barajul Varsolt repopulat cu 1,5 tone de crap

Pescarii salajeni au noroc toamna asta! Barajul Varsolt, cel mai bun loc de pescuit din judetul Salaj, a fost repopulat cu 1,5 tone de crap.

Singurul baraj de pe Prut ar putea ceda sub presiunea apei
Singurul baraj de pe Prut ar putea ceda sub presiunea apei

Barajul de la Stânca Costeşti, judeţul Botoşani, poate prelua 1.400.000.000 de metri cubi, iar Prutul a adus, până acum, în lacul de acumulare, nu mai puţin de 1.121.000.000 de metri cubi.

Recomandări
Donald Trump mărește tarifele vamale pentru China la 125%. A autorizat o pauză de 90 de zile pentru restul lumii
Donald Trump mărește tarifele vamale pentru China la 125%. A autorizat o pauză de 90 de zile pentru restul lumii

Donald Trump a anunțat miercuri seara că ridică tariful impus Chinei la 125% – și că acest lucru este „cu aplicare imediată”. De asemenea, a autorizat o pauză de 90 de zile, care se va aplica altor țări, nu Chinei.

Fabrici de renume din România, închise din cauza datoriilor uriaşe acumulate de-a lungul anilor
Fabrici de renume din România, închise din cauza datoriilor uriaşe acumulate de-a lungul anilor

Mai multe fabrici de la noi, pe vremuri coloși care exportau în întreaga lume, rămân de anul acesta doar în istorie.

Ilie Bolojan: „E doar o problemă de timp până vom ajunge să creştem taxe şi impozite”
Ilie Bolojan: „E doar o problemă de timp până vom ajunge să creştem taxe şi impozite”

Ilie Bolojan, președintele interimar, a declarat că, dacă reformele pentru reducerea cheltuielilor publice nu vor fi implementate, iar banii europeni nu vor fi absorbiți, va fi doar o chestiune de timp până când vor crește taxele și impozitele.