Accidentul aviatic de la Clinceni:eroare de pilotaj sau defectiune tehnica?
La Clinceni ancheta a inceput inca de vineri seara; se anunta insa anevoioasa si indelungata. Avionul care s-a prabusit este unul utra-usor, fara asa-numita cutie cutie neagra care inregistreaza parametrii de zbor.
In absenta acestui dispozitiv n-au ajuns la vreo concluzie nici cei care investigheaza o alta tragedie petrecuta tot la la Clinceni.
Acum nici o luna isi gasea sfarsitul comandantul aerodromului - Mihai Tone, de 24 de ani, se prabusea cu avionul in timpul unui antrenament. Primele indicii pe care le au anchetatorii arata ca este vorba despre un impact al avionului cu solul in plan orizontal. De asemenea, aceleasi estimari arata ca pilotul zbura la peste 100 de metri de sol inainte ca impactul sa se produca.
Pilotul de 37 de ani facea vineri seara un zbor de antrenament, in timpul caruia a simulat o pana de motor. Specialistii in domeniu cred ca, din cauza manevrei, el n-a avut nicio sansa sa se parasuteze. Este foarte probabil, spun ei, ca avionul sa fi avut o viteza prea mica, iar din aceasta cauza pilotul ar fi pierdut controlul aparatului.
Investigatia ia in calcul atat o eroare de pilotaj, cat si o avarie a avionului. Proprietarul acestuia spune insa ca aeronava era in stare perfecta de functionare si avea toate reviziile facute la zi.
Avionul ultrausor de tip Festival a costat 63.000 de euro si avea la activ 240 de ore de zbor. Avea motor austriac, componentele erau fabricate in America si putea zbura la o inaltime maxima de 4000 de metri.