Ce așteptări are CEO-ul eMAG de la Black Friday 2023. „Oamenii au început să se orienteze foarte mult către promoții”
Vineri este Black Friday, ziua în care sărbătorim comerțul online românesc cu o mulțime de reduceri și în același timp momentul de start al campaniilor de sărbători.
Practic este deschiderea celui mai profitabil sezon pentru magazinele online. Despre așteptările din acest an ne explică Tudor Manea, CEO eMAG, și Marian Andrei, realizatorul emisiunii iLikeIT, la noua ediție a emisiunii ePlan.
Andrei Radu, realizatorul emisiunii ePlan: Care sunt estimările pentru vânzările de Black Friday anul acesta?
Tudor Manea, CEO eMAG: „Aș spune că Black Friday de anul acesta este un eveniment așteptat în România. Dacă ne uităm ce s-a întâmplat, adică din a doua jumătate a lui 2022, până astăzi, avem o inflație destul de mare. Ratele oamenilor la bancă au crescut. Prin urmare, oamenii au început să se orienteze foarte mult către promoții. Și anul acesta noi vedem un interes sporit pentru promoții. De aceea, când ne uităm la Black Friday, la ziua cu cele mai multe reduceri din an, estimările noastre sunt unele pozitive, adică ne așteptăm la creștere. Aș spune undeva cel puțin 40 de milioane în plus față de anul trecut, cel puțin”.
Andrei Radu: Marian, vreau să te întreb și pe tine, pentru că de ani buni, de mai bine de 10 ani, tu documentezi evenimentele de Black Friday și analizezi multe magazine online. Cum ți se pare?
Marian Andrei, realizatorul emisiunii iLikeIT: „Probabil odată cu Black Friday-ul de pe 10 noiembrie o să se termine campania asta de câteva luni, dar într-adevăr sunt comercianți care și-au păstrat o dată fixă sau, mă rog, o perioadă fixă pentru Black Friday și atunci pot lucra mai bine pe stocuri, se pot pot gândi mai bine logistica, însă sunt și magazine care se folosesc de acest Black Friday. În română, în traducere directă nu prea mai înseamnă Vinerea Neagră sau Vinerea Reducerilor. Se referă mai degrabă la o perioadă în care poți să găsești prețuri mai bune. În realitate, de multe ori se întâmplă ca prețurile alea să nu fie foarte bune și e o diluare pe care o simt într-adevăr consumatorii. Sunt însă surprins că de fiecare dată, în fiecare an se bat noi recorduri. Mai ales anumite magazine reușesc să facă acest lucru și mă uit și în jurul meu, mă uit la prietenii mei și probabil corelează cu ce a spus și Tudor - că oamenii așteaptă perioada de promoții și așteaptă ziua de reduceri. Cred că o să fie o campanie de succes și în anul acesta”.
Mai multe detalii despre campania Black Friday eMAG din 2023 în VIDEO.