Vremuri grele pentru piata auto si in 2010
2009 a fost un an catastrofal. O recunosc oficial cei mai importanti producatori si importatori de automobile din Romania. Dupa o prabusire la jumatate, industria auto se pregateste insa pentru un an la fel de dificil.
Pe principiul "dai tot in calul care trage", de acum, reprezentantele isi vor face banii din service-urile care mai merg.
Alegeri 2024
15:35
LIVE TEXT | Referendum București 24 noiembrie. Cei cu viză de flotant pot vota indiferent de data la care au obținut viza
15:32
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A treia zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019
15:03
LIVE TEXT | Alegeri prezidențiale 2024 - prezența la vot în timp real. Au votat aproape 5 milioane de români
15:01
SURSE | Rezultate alegeri prezidențiale 2024. VEZI primele date neoficiale de la partide. Cine intră în turul 2
Poate si de aceea, unii importatori anunta scumpiri de pana la 30% pentru manopera. Majoritatea autoturismelor noi cumparate de trei ani incoace sunt inca in garantie asa ca la ateliere vin destui clienti pentru revizia obligatorie, pe bani.
Ultimul an record la vanzari auto este 2007. De atunci, piata a cazut putin in 2008 si s-a prabusit la aproape 150.000 de vehicule vandute in 2009. Adica ne-am intors la situatia de acum 6 ani.
Asa se explica 38 de falimente si concedierea a 13% dintre angajatii importatorilor. Singurii care merg pe plus sunt cei de la Dacia.
Dar nu numai Daciei i-a mers bine, ci si second hand-ului, care a ajuns la 212.000 de unitati anul trecut, in crestere cu 54%.
Cheltuiala cea mai mare cu o masina nu este achizionarea ei, ci exploatarea si intretinerea pe toata durata de viata. Si cum cele mai mari facturi vin de la service, cu atat mai mult alegerea locului pentru reparatii trebuie facuta cu mai multa atentie.