Nu anulati taxa pentru ca distrugeti industria auto! Tu ce zici?
Este apelul lansat de producatorii si importatorii de automobile din Romania. Acestia se pronunta pentru pastrarea impunerii, in cazul vehiculelor vechi, si cer masuri imediate pentru ca piata celor noi sa isi revina.
Constructorii de automobile spun ca daca situatia nu se deblocheaza rapid, vanzarile de masini noi ar putea sa scada in 2009 la jumatate fata de anul trecut. In decembrie, deja s-a intamplat asta.
Problema nu se pune insa doar in reprezentante. Jumatate din cei 210.000 de oameni care muncesc in fabricile de asamblare si in cele de piese ar trebui sa fie trimisi acasa, mai spun constructorii.
Tot la jumatate ar scadea si incasarile la buget din TVA si impozite, adica peste un miliard de euro.
Singura solutie pentru iesirea din impas ar fi sa demareze imediat programul Rabla si reducerile, pe care le iau de acum in calcul chiar si cei de la Dacia.
Dupa trei luni de declin in materie de vanzari si o scadere masiva in decembrie, sefii de la Dacia au cedat si iau in calcul reduceri de cel putin 10%. Cumulate cu banii de la stat din programul Rabla si deblocarea creditarii, ar trebui sa dezmorteasca productia.
O conditie a supravietuirii este pentru importatori mentinerea taxei auto. De aceea au cerut Guvernului sa nu modifice ordonanta de triplare din decembrie.
Indiferent cum va arata viitoarea taxa auto, ea nu va rezolva definitiv problema. Solutia, o recunosc si specialistii, este o impozitare anuala, progresiva, in functie de cat de mult fum produce masina. Problema este ca niciun Guvern pana acum nu a avut curajul sa taxeze cele peste un milion de Dacii mai vechi de 20 de ani care inca circula pe drumurile Romaniei.
Taxa auto – triplata sau nu? Discuta si tu!