Masina anti-Logan, pregatita in Bulgaria de chinezii de la Great Wall
UPDATE: O companie din China anunta ca va produce in Bulgaria, din 2011, un model de clasa medie concurent serios pentru Dacia Sandero si Logan, iar din 2012 un vehicul de teren, alternativa la modelul de succes Duster.
Cu preturi mici si performante modeste, chinezii spera sa cucereasca piata europeana daca-i deschid poarta prin Bulgaria.
Voleex Phenom, o masina de clasa B, va fi construita intr-o uzina din Loveci, la 170 km de Sofia. Un parteneriat intre producatorul chinez Great Wall Motor si un magnat local. Un posibil succes pentru un model cu design modern, dotari multiple si pret de 8-10.000 de euro.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Chinezii vor sa fure din segmentul de clienti pentru Dacia Sandero, tot un hatchback, cu dimensiuni asemanatoare, dar mai ieftin. Sau pentru Logan, mai spatios, dar mai putin dotat.
Aceeasi companie vrea sa produca la bulgari si modelul de teren numit Hover, care se vinde din 2006 modest in Romania, la preturi competitive cu cele ale lui Dacia Duster. E importat din China, insa de la vecini ar putea costa cu 20-30% mai putin, adica 10-12.000 de euro.
Daca vor produce intr-adevar SUV-uri compacte, producatorii low-cost precum Dacia, sau chiar Hyundai si Kia, vor fi incomodati serios. In cazul unei masini mici, Sandero si chiar viitorul Ford B-max produs la Craiova, vor avea concurenta destul de puternica.
Tehnologia auto de la Beijing intra greoi in sud-estul Europei. O firma din Bucuresti specializata in inchirierea de masini a adus pentru angajati cateva Berline de la alt producator chinez. Vad intai un an cum se comporta masina, apoi decid daca o importa.
Totusi, romanii raman suspiciosi cand vine vorba de masini "made in china", aflandu-se in trendul european. Specialistii sustin ca Dacia nu va avea probleme la export, unde exista o educatie pentru traditia producatorului, iar masinile romanesti sunt sub umbrela Renault. In tarile est-europene omologarea masinilor chinezesti se face mai usor.
Ca sa ruleze pe drumurile din Romania, o astfel de masina chinezeasca are nevoie de un certificat european de conformitate. Pe care il obtine importatorul din fiecare tara. Este dovada ca indeplineste standardele de siguranta impuse de Uniunea Europeana.
In uzina din Bulgaria pot fi produse pana la 50.000 de masini pe an, acestea fiind destinate in principal celor 27 de piete auto din Uniunea Europeana.
Investitia initiala a fost de 85 milioane de euro, iar numarul de angajati se ridica la 1.800 de persoane, din care 400 sunt ingineri din China, Coreea de Sud, Japonia, Germania si Italia.