Criza taie din bugetul sarbatorilor! Vezi aici ce mai ramane pe lista!
Peste 50% dintre romanii care locuiesc in mediul urban vor cheltui mai putini bani pentru sarbatorile de iarna din acest an, comparativ cu 2008, bugetul acestora fiind afectat de criza economica.
Acestea au fost concluziile celui mai recent studiu de piata realizat de Mednet Marketing Research Center.
Potrivit studiului, reducerea cheltuielilor pentru sarbatorile de iarna se va face in doua directii. In primul rand, orasenii vor renunta in totalitate la anumite produse, pe care anul trecut le-au cumparat, cum ar fi ornamente pentru bradul de Craciun (70,4% dintre intervievati), bradul de Craciun (56,5%), bauturile alcoolice (40,9%), prajituri/cozonaci (32,7%), dar si alte tipuri de produse printre care electronice si electrocasnice, imbracaminte si incaltaminte, bijuterii, cosmetice si parfumuri, excursii si produse de lux. Totodata, pesoanele intervievate intentioneaza sa cumpere in cantitate mai mica sau mai ieftine produse precum carnea, legumele sau fructele.
In ceea ce priveste excursiile organizate in perioada sarbatorilor de iarna, in jur de 10% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.312,50 lei.
De asemenea, si bugetul alocat iesirilor in oras, la restaurant, in perioada Craciunului si a Revelionului, este pentru 47,3% dintre respondenti mai mic decat anul trecut, fiind, in medie, 346,28 lei.
Concluziile acestui studiu pot merge pe cateva directii:
- oamenii vor prefera sa cumpere produse mai ieftine (mezeluri, lactate), in detrimentul celor scumpe, insa acestea nu sunt neaparat si de calitate;
- renunta la excursiile in strainatate, sau in statiunile de lux, alocand o suma mai mica pentru acest tip de distractii;
- masa de sarbatori, pentru care in anii trecuti multi preferau iesirile la restaurante, va fi inlocuita cu intalniri in familie, iar mancarurile traditionale vor fi preparate in casa, si nu vor mai fi cumparate din oras.