Autostrazile, un vis greu de realizat! Construim lent, prost si scump
Au ajuns la aceasta concluzie chiar si autoritatile. Acestea ne propun ca dupa 20 de ani de risipa, sa ne inspiram in sfarsit de la vecinii din vest si sa concesionam lucrarile unor companii private. Avem in Romania patru autostrazi, pe hartie.
In afara de A1, cea finalizata in comunism, construim imposibil de lent inca trei dintre ele. Asa am ajuns sa platim incet, dar scump, rutele de la Bucuresti catre Ploiesti si Cernavoda sau de la Brasov la Bors.
Unele sunt incepute chiar si de cinci ani fara a se fi dat in folosinta primul kilometru. In timp ce strainii au gasit de zeci de ani solutia, noi stoarcem la nesfarsit bugetul.
S-a gasit insa solutia - constructorul isi asuma intreg proiectul si isi va recupera banii din taxa de drum in maxim 30 de ani. Astfel este motivat sa tina costurile sub control, nu ca la noi unde Bechtel scumpeste la nesfarsit Autostrada Transilvania.
Impreuna cu capitala Sofia, Bucurestiul pastreaza asadar un record unic si trist. Sunt singurele capitale din Uniune rupte de reteaua europeana de autostrazi.