2008, un an nebun pentru industria auto
In prima lui jumatate, preturile la carburant depaseau in fiecare zi recordul atins in ajun. Din toamna, tendinta s-a rasturnat drastic, iar recesiunea globala a strivit pur si simplu sectorul auto.
2008 a inceput in forta! In ianuarie, la Salonul Auto de la Tokio, producatorii epatau concurenta cu modele spectaculoase.
Pentru multe au semnat contracte pe loc cu importatori din China. Si asta pentru ca de la Rolls Royce la Bentley ori Lamborghini, companiile de lux au cunoscut recorduri de vanzari in China, anul trecut.
Protectia mediului si dependenta de carburanti au fost de-a lungul intregului an subiecte fierbinti, mai ales ca in toiul verii, barilul de petrol atingea 150 de dolari.
Uniunea Europeana a stabilit noi standarde pentru producatorii de masini, carora le-a impus sa reduca, pana in 2012, de la 160 de grame la 130 de grame cantitatea de gaze cu efect de sera emisa pe kilometru.
La Salonul Auto organizat in septembrie, la Singapore, vedeta a fost prima masina subacvatica din lume, de conceptie elvetiana si cu costuri astronomice: un milion si jumatate de dolari.
2008 a fost un an aniversar si pentru cateva modele faimoase. Legendarul Citroen 2CV a aniversat 60 de ani de cand a revolutionat modul de viata al francezilor, iar "bunica" tuturor masinilor, Modelul T de la Ford, si-a celebrat centenarul in septembrie. Prin 1922, fiecare a doua masina din lume era Ford Model T.
Sfarsitul de an a intunecat insa dramatic orizontul. Numeroase companii europene, asiatice si americane au inregistrat cele mai slabe vanzari din din ultimul sfert de veac si au fost nevoite sa-si trimita angajatii in somaj tehnic.
Recent, Toyota a anuntat ca se asteapta sa piarda 2 miliarde de dolari pana in primavara!