Reduceri și înainte de Black Friday. Suma incredibilă cheltuită de o femeie pe parfumuri
Ne așteaptă o noapte albă, înainte de Vinerea Neagră, cel mai mare eveniment de marketing comercial din lume.
Mii de magazine, fizice sau online, sunt gata pentru reducerile de Black Friday, pentru care au făcut investiții de milioane de euro în infrastructură. În următoarele ore, cei care au studiat atent piața, dar și prețurile, pot obține reduceri de până la 95% cu condiția ca site-urile să reziste fluxului de vizitatori.
Tot ce se poate împacheta a fost deja pregătit. De Black Friday vor fi însă şi oferte la bilete de avion, vacante şi intrări la concerte. În timp ce acasă clienţii îşi fac listele de cumpărături, operatorii de macara se foiesc printre modulele pline cu marfă.
Aproape 1.000 de angajaţi ai acestui depozit asigura deja ture de permanentă. În ultimele zile, inclusiv în weekend, 200 de camioane au alimentat incinta, iar 3 milioane şi jumătate de produse sunt gata să intre în Black Friday. Unul va veni însă cu o comandă specială: un Ferrari GTC4 Lusso. Are o reducere de 45.000 de euro, deci cel care apasă pe buton va plăti 263.000 de euro.
Florine Chiș: director Asociaţia Magazinelor online: "Vom avea cel mai mare Black Friday de până acum. Chiar dacă ritmul de creştere este mai mic decât în alţi ani, trendul este acelaşi. Diversitate mai mare preţuri ce pot fi comparate pe întregul an."
Specialiştii în comerţ online estimează un flux cu 20% mai mare faţă de anul trecut, cu accent pe comenzi din aplicaţii instalate pe telefon. Unii comercianţi s-au pregătit de varianta critică- prăbuşirea site-ului.
Alexandru Niculescu, Operations Vicepresident: "Am investit peste 3 milioane de euro în servere, în servicii de hosting şi cloud computing astfel încât să optimizăm experienţa de căutare şi navigare. Clienţii vor găsi 70.000 de televizoare, anvelope, 120.000 de smartphone-uri, 200.000 de electrocasnice mici şi 400.000 de jucării."
Unul dintre cei mai mari retaileri online din România a avut, săptămâna aceasta, 24 de ore de mari reduceri de test, ca să vadă potenţialul pieţei pentru acest Black Friday. A vândut peste 140.000 de produse, iar cea mai mare valoare pentru o comandă a fost 11.000 de lei. Clientul, o doamnă, a pus în coş numai parfumuri.
Radu Meteș, director de marketing: "Pentru noi este un festival. Aşteptam într-o zi vânzări cât într-o lună. Peste 100.000 de parfumuri, peste 500.000 de cărţi. Sunt câteva produse care vor fi la 9 lei şi 99 de bani."
Vorbim despre ceasuri, bijuterii şi ochelarii de soare, la care preţul întreg e de câteva sute de lei. Ceea ce nu înseamnă că, în noaptea reducerilor, nu puteţi fi păcăliţi de cei care au umflat preţul înainte. Ideal e să nu comandaţi produse la care nu ştiţi evoluţia recentă a preţului. Nu uitaţi că la orice comandă online aveţi 14 zile legale pentru retur.