Una dintre cele mai mari expozitii de masini de epoca din lume are loc la Berlin. Vedeta, un Mercedes-Benz Coupe din 1955

×
Codul embed a fost copiat

Berlinul gazduieste in acest weekend una dintre cele mai mari expozitii de masini de epoca din lume.

700 de automobile clasice vor putea fi admirate de colectionari si poate chiar ii vor convinge pe cativa dintre ei sa scoata carnetul de cecuri. Multe sunt de vanzare. Atentie insa, vorbim de preturi ce pornesc de la cateva sute de mii de euro si pot depasi... un milion de euro!

Vedeta expozitiei este un Mercedes-Benz 300 SL Coupe, din 1955. Automobilul sport, cu interior din piele rosie, costa un milion 375.000 de euro. Proprietarul nu isi face griji ca pretul colosal ii va tine departe pe cumparatori. Mai ales ca, potrivit analistilor, piata masinilor de epoca este intr-o continua expansiune.

Wolfgang Jochum, directorul unei case de licitatii: "Din ce in ce mai multi oameni au acces la capital pe care vor sa il investeasca in acest sector, asa ca preturile continua sa creasca la nivel mondial."

De admiratori nu va duce lipsa nici un Mercedes-Benz 320 Cabriolet D, mai "batran", dar restaurat impecabil si perfect functional. Masina, care a parasit portile fabricii in 1938, e scoasa la vanzare pentru 565.000 de euro, o suma... "modica", potrivit organizatorilor.

Citește și
Volkswagen, Dieselgate
DIESELGATE. Pe cine a incercat VW sa arunce vina in fata Congresului american. "Reparati pagubele sau iesiti de pe sosea"
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Andreas Duenkel, organizatorul targului: "Avem masini clasice care se vand cu zeci de milioane de euro. Dar, in acest caz, vorbim de automobile foarte rare, adica exista doar doua sau trei modele in lume."

La capitolul "veterane", poate fi inclus si un Rolls Royce Satis din 1930. Poate atinge viteza de 150 de km pe ora si era o super-masina la vremea sa. Chiar daca nu s-ar face de rusine nici in traficul din prezent, sunt slabe sanse ca automobilul sa ajunga din nou pe sosea.

Arthur Bechtel, colectionar: "Oamenii vad aceste masini ca pe o simpla investitie."

Exceptie face un Mercedes din 1961. Proprietarul, un macelar pensionat din Berlin, spune ca inca il scoate la plimbare, desi nu face mai mult de 2.000 de km pe an, cu el: "Este un hobby. Unul foarte costisitor."

Un automobil care ar atrage toate privirile pe sosea este un  Alfa Romeo decapotabil din 1950. A fost produs pentru perioada scurta, intre 1947 si 1952, de unde si pretul de 500.000 de euro, cu care a fost scos la vanzare.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Oferta pentru bogatasii din Miami: apartament cu piscina proprie si lift special pentru masina. Cat costa cel mai ieftin
Oferta pentru bogatasii din Miami: apartament cu piscina proprie si lift special pentru masina. Cat costa cel mai ieftin

Cum faci sa scoti un complex de apartamente din anonimatul unei piete imobiliare aglomerate? Simplu, incluzi in oferta un lift creat special pentru masini.

DIESELGATE. Pe cine a incercat VW sa arunce vina in fata Congresului american.
DIESELGATE. Pe cine a incercat VW sa arunce vina in fata Congresului american. "Reparati pagubele sau iesiti de pe sosea"

Seful filialei Volkswagen din Statele Unite a prezentat "scuze sincere" Congresului, pentru instalarea softului care inseala testele de poluare pentru masinile diesel. A fost, insa, pus la zid, in cursul audierilor.
 

Cartea de identitate a masinii se schimba de anul viitor. Care sunt situatiile speciale in care soferii trebuie sa o schimbe
Cartea de identitate a masinii se schimba de anul viitor. Care sunt situatiile speciale in care soferii trebuie sa o schimbe

Se schimba cel mai important document al masinii: cartea ei de identitate, in care Registrul Auto Roman va adauga elemente noi.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.