Studiu: Marcile si modelele de masini care ne fac fericiti, linistiti si siguri ca am facut alegerea corecta de cumparare
Nemtii si coreenii sunt in top. Un studiu complementar confirma rezultatele bune.
J.D. Power e o companie americana de marketing foarte importanta pentru industria de masini si pentru client. Studiile de calitate pe care le face si pe care le publica modifica nu doar deciziile de cumparare, ci si pe cele de productie. Companiile auto tin cont teoretic de parerile conducatorilor si incearca de la un an la altul, de la o generatie la alta de masini, sa repare diverse nemultumiri.
Studiile de calitate J.D. Power au mai multe componente- satisfactie, dotari, fiabilitate, costuri etc. Una importanta si atractiva pentru public este cea numita APEAL care, conform chiar traducerii directe, arata cat de multumit e proprietarul de masina nou-cumparata si de cum se conduce 86.000 de respondenti care si-au cumparat de cel putin 90 de zile masina noua au completat 77 de campuri intr-un chestionar. Scorul maxim in pe care il poate face un model este 1.000 de puncte. In 2014, media a fost 794, cu un punct mai mica decat in 2013. Raspunsurile pentru studiu au fost colectate intre februarie si mai anula cesta si toate masinile evaluate au fost model 2014.
Porsche este al zecelea an la rand numarul unu in acest studiu APEAL care se face de 19 ani incoace. Hyundai este si ea numarul unu in topul brand-urilor nonpremium. Rezultate sunt complementare celor de la IQS Study tot de J.D. Power (Initial Quality Study probleme ivite la masinile noi in primele 90 de zile).
Ford, Mercedes, Nissan, Audi, BMW, Honda si marci americane au luat si ele premii, dar nu generale, ci la subcapitole, pentru anumite modele. Porsche si Hyundai sunt insa cele care au castigat locurile generale, pentru cele mai multe masini in categoriile premium, respectiv masini de buget.
Concluziile studiului APEAL explicate de catre Renee Stephens (J.D. Power) sunt ca oamenii degeaba au multa electronica pe masini daca nu sunt intuitive. Gadget-urile si functiile trebuie sa fie usor de inteles si accesibile rapid. Singurul capitol care creste de la un an la altul in acest studiu este reducerea consumului de benzina, care in 2014 este mai bun cu 6 puncte decat a fost in 2013.
Autor: Alexandru Banu, incont.ro