Scandalul Volkswagen ia amploare. Suma uriasa pierduta de gigantul auto intr-o singura zi dupa prabusirea actiunilor
Declinul actiunilor Volkswagen a continuat marti, in urma extinderii investigatiilor in Asia si Europa
Vineri autoritatile de reglementare din SUA au acuzat compania germana de instalarea unor sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, transmite Reuters. La Bursa de la Frankfurt, actiunile VW inregistrau marti dimineata un recul de 3,3%, dupa ce luni au inchis in scadere cu aproape 20%. Din cauza declinului actiunilor, VW a pierdut aproximativ 15 miliarde de euro (16,9 miliarde de dolari) din capitalizarea de piata, relateaza Agerpres.
Marti, Guvernul sud-coreean a anuntat ca va testa aproximativ 5.000 de modele VW Jetta, Golf si Audi A3, fabricate in perioada 2014 - 2015. Investigatia va fi extinsa la toate masinile diesel germane daca sunt gasite nereguli, au avertizat autoritatile de la Seul.
Alegeri 2024
10:11
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
10:04
De ce relațiile României cu Ucraina și Rep. Moldova s-ar putea înrăutăți după alegeri. Semnalul de alarmă tras de Politico
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
Si Volkswagen Australia a contactat sediul central din Germania solicitand informatii privind reactia la scandalul din SUA si daca exista posibilitatea ca si masinile vandute pe piata australiana sa fie afectate. Departamentul de Infrastructura de la Canberra a anuntat ca monitorizeaza evolutiile si a cerut Volkswagen Australia sa clarifice daca au fost instalate sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, la masinile vandute pe piata australiana.
Autoritatea Rutiera din Elvetia verifica daca modelele diesel investigate in SUA au fost vandute si pe piata elvetiana, rezultatele urmand sa fie publicate in urmatoarele zile. Marti, ministrul francez de Finante, Michel Sapin, a cerut o ancheta la nivelul UE privind scandalul in care este implicat, avertizand ca si producatorii auto francezi ar putea fi verificati. “Desi ancheta ar urma sa se concentreze pe activitatea Volkswagen, cred ca, pentru a reasigura cetatenii, va trebui sa verificam si producatorii auto francezi, dar nu am nici un motiv sa cred ca acesti ar fi comis fraude”, a apreciat oficialul francez.
Si Guvernul de la Berlin a anuntat luni ca producatorii auto germani vor trebui sa transmita Autoritatii Rutiere informatii relevante astfel incat institutia sa poata estima daca datele privind emisiile vehiculelor ar fi putut fi falsificate in Germania si in Europa. “Companiile auto trebuie sa colaboreze strans cu autoritatile SUA pentru a clarifica problemele. Ne asteptam ca firmele sa transmita Autoritatii Rutiere informatii relevante pentru a investiga daca au avut loc incidente similare in Germania si in Europa”, a precizat un purtator de cuvant al Ministerului Mediului de la Berlin.
Volkswagen le-a cerut dealerilor sai din SUA sa opreasca vanzarea unor modele diesel fabricate in 2015 si a ordonat o investigatie externa dupa ce autoritatile de reglementare din SUA au cerut companiei sa recheme aproximativ 500.000 de vehicule. “Personal, imi pare nespus de rau ca am incalcat increderea clientilor nostri si a publicului. Nu vom tolera niciun fel de incalcare a reglementarilor noastre interne sau a legislatiei”, a declarat duminica Martin Winterkorn, directorul general al celui mai mare producator auto din lume.
La randul sau, seful companiei germane Daimler, Dieter Zetsche, a dat asigurari ca firma nu a incalcat reglementarile din SUA. “Am o idee cu privire la ce se intampla si nu ni se aplica noua. Dar este mult prea devreme sa facem o declaratie finala pe acest subiect”, a apreciat directorul general al Daimler.
Volkswagen este acuzat ca ar fi manipulat rezultatele testelor autoritatilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor dar nu si in timpul operatiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluarii era mai ridicat, sustine Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA).
Aproximativ 482.000 de vehiculele diesel produse in perioada 2008 - 2015 sub brandurile Volkswagen si Audi includ acel software destinat sa modifice nivelul emisiilor, a anuntat EPA. Amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi A3.