Renault a inaugurat o noua fabrica Dacia, in Algeria. Cum va fi afectata Romania de planurile de dezvoltare ale francezilor
O noua fabrica Renault a fost inaugurata in Algeria, acolo unde va fi produs Loganul care va intra pe piata din Africa de Nord.
Peste 25.000 de unitati ale modelului vor fi produse in noua fabrica Renault din Algeria, care a fost inaugurata in prezenta premierului algerian Abdesselam Bouchouareb, dar si a directorului Carlos Ghosn.
In tari precum Africa, India, Rusia si Brazilia autoturismul nu se vinde sub sigla Dacia, motiv pentru care noul model va intra pe piata sub denumirea Renault Symbol.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Situata la 27 de kilometri de orasul algerian Oran, noua fabrica Renault este prima de acest gen din tara, ocupand o suprafata de mai bine de 151 de hectare si este detinuta in proportie de 49% de Renault Group, 34% de Algeria si 17% de Fondul de Investitii Algerian.
Prin intermediul acestui proiect, un numar total de 350 de persoane au fost angajate sa lucreze in fabrica, dintre care 40% fiind femei, in timp ce alte 500 de locuri de munca au fost create indirect.
"Renault anunta cu mandrie ca este primul producator auto care isi deschide operatiuni industriale in Algeria si contribuie astfel la dezvoltarea economica si auto a acestei tari", a declarat Carlos Ghosn, presedintele Renault.
Pentru inceput, la fabrica Renault din Algeria se asambleaza piesele venite de la Pitesti si alte centre Dacia din Romania. Dar compania franceza spera sa se extinda in urmatorii ani si sa ajunga sa construiasca 75.000 de masini pe an in Algeria.
In acest context, presa de specialitate se intreaba cum va fi afectata Romania de planurile companiei Renault, cu atat mai mult cu cat in trecut s-a vehiculat posibilitatea retragerii operatiunilor de la Pitesti, cu scopul de a fi mutate in Maroc, acolo unde mana de lucru este mult mai ieftina.
Asezarea noii fabrici din Algeria, insa, nu pare intamplatoare. Astfel, Renault are iesire spre Franta de la Oran, dar si spre alte piete importante din Europa.
Autor: Marian Ghita - editor www.sport.ro