Reguli noi pentru mașinile implicate în accidente. Verificări suplimentare și ITP suspendată
Mașinile care vor suferi avarii grave la sistemele de siguranță în urma unor accidente vor avea Inspecția Tehnică Periodică suspendată până la terminarea reparațiilor.
După aceea vor fi supuse unei verificări suplimentare la RAR, potrivit unui proiect al Registrului Auto și al Autorității de Supraveghere Financiară. Tot autoritățile vor ca toți cumpărătorii să poată află printr-un SMS dacă o mașină de ocazie are kilometrajul falsificat sau dacă a avut avarii masive.
Cei care cumpără mașini de ocazie nu știu dacă vânzătorul nu a dat cumva "kilometrajul înapoi" și nici dacă sub vopsea nu se ascund avarii importante. Registrul Auto și ASF vor să rezolve această problema. Cumpărătorul va trebui doar să trimită către RAR un SMS cu numărul de înmatriculare al mașinii.
George-Adrian Dincă, director general Registrul Auto Român: "Un SMS și în timp real va primi, pe același număr de telefon de pe care a trimis SMS-ul informații despre despre istoricul kilometrajelor daunele suferite de autorurisme. Acest SMS va costă probabil până în 5 euro."
Acest sistem ar putea deveni funcțional încă din vara, dar numai pentru mașinile deja înmatriculate în România, nu și pentru cele aduse recent din străinătate.
Iar până în toamnă ar trebui să fie înființat corpul constatatorilor de daună independenți, astfel încât clienții să nu fie la mâna societăților de asigurare care tind să subevalueze costurile.
Ovidiu Răzvan Wlassopol, prim vicepreședinte ASF: "Dacă dorești să alegi un constator de dauna care este al asigurătorilor, dar dacă vrei să ai unul independent trebuie să ai de unde să-l iei."
Anul viitor va intră în vigoare o altă măsură. Mașinile care au suferit avarii la sistemul de direcție, de frânare sau au deformări mari ale caroseriei vor avea suspendată Inspecția Tehnică Periodică până la finalizarea reparațiilor.
George-Adrian Dincă, director general Registrul Auto Român:"După terminarea reparației va veni pentru o verificare suplimentară și dacă rezultatul este bun tehnic va primi înapoi inspecția tehnică.”
Costurile nu le va suportă clientul, probabil o să fie incluse în costul reparației"
Ovidiu Răzvan Wlassopol, prim vicepreședinte ASF:"S-a avut în vedere pe de o parte verificarea service-urilor când fac acele reparații și verificarea că asigurătorii fac dezdaunearea la un preț corect și la o valore reală pentru a repune mașină în starea anterioară de dinainte accedentului."
Normele pentru realizarea acestor proiecte vor fi puse în dezbatere publică în perioada următoare.