Mașini închiriate prin intermediul unei aplicații. Cât costă serviciile de car sharing

×
Codul embed a fost copiat

Serviciile pentru închirierea maşinilor prin intermediul unor aplicaţii mobile s-au extins în marile oraşe. Sunt foarte solicitate, mai ales când ninge şi oamenii îşi lasă maşinile acasă.

Autoturismele de închiriat sunt parcate în zonele centrale şi pot fi deschise cu un card sau cu o aplicaţie de pe telefon. Plata se face cu cardul, la finalul fiecărei curse.

Demis Ghindeanu, fondator GetPony: „Intri pe aplicaţie şi vezi maşinile disponibile în oraş. Cele cu albastru sunt cele electrice, cele cu roşu sunt cele normale. Suntem lângă această maşină, dăm click pe ea, o vedem, îi dăm start trip, trebuie să avem bluetooth activat, în câteva momente maşina s-a deschis.”
Reporter: „Poti conduce oriunde în Bucureşti sau în ţară?”
Demis Ghindeanu: „Poţi conduce oriunde, important este să o parchezi în aria de acoperire."

Altfel, clienţii nu pot încheia cursa. În funcţie de maşină, preţul de închiriere începe de la 36 de lei pe oră. Preţul se înjumătăţeşte dacă sunteţi blocaţi în trafic, iar viteza de deplasare scade. GetPony are aproape 35 de maşini împrăştiate în tot Bucureştiul. După ce un client încheie cursa şi parchează maşina într-un loc public, aceasta va fi preluată de alt client.

Iată un serviciu de închiriere a maşinilor prin aplicaţie, care foloseşte alt model de deschidere a maşinii: cardul bancar fără contact.

Citește și
incont
Cel mai mare producător de mașini de lux recunoaște că nu va putea face față cerințelor UE

În cazul eGo, pornirea maşinii costă 10 lei, apoi se plăteşte ora de închiriere de 24 de lei. Maşinile sunt sută la sută electrice şi pot fi închiriate doar de clienţii BCR.

Citiţi cu atenţie condiţiile de utilizare a acestui serviciu pentru a plăti mai puţini bani. De pildă, dacă o veţi parca în centrul Capitalei, în zona de acoperire a serviciului, dar şi în nordului Bucureştiului, veţi primi câteva bonusuri. Clienţii mai primesc bonusuri dacă alimentează maşina sau o spală. Şi în alte oraşe din ţară există astfel de servicii de închiriere. De pildă, la Cluj şi la Iaşi.

Reporter: „Cine sunt clienții?”
Sincron Anca Bordeianu, PR Caby:Sunt din zona de IT, sunt foarte mulţi tineri, tineri proaspăt căsătoriţi , familii care au nevoie să se mişte foarte repede. Au o primă maşină de cele mai multe ori, dar o a doua devine o necesitate."

Şi Caby foloseşte maşini electrice cu o autonomie de 300 de kilometri, iar o oră costă 55 de lei. Tariful scade în funcţie de kilometrii parcurşi de client. Noile servicii de închiriere auto cu ajutorul aplicaţiilor mobile şi-au făcut loc din cauza lipsei de taxiuri şi mijloace decente de transport în comun în marile oraşe, mai ales pe timp de iarnă.

De pildă, UBER, companie care se recomandă drept un serviciu de închiriere a maşinilor cu tot cu şofer, susţine că în perioada în care ninge, maşinile disponibile pe platforma lor online sunt ocupate sută la sută, iar timpul de aşteptare la o comandă se dublează.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
A plătit 15.000 EURO pentru un Mercedes găsit pe un site. Ce a pățit 6 luni mai târziu
A plătit 15.000 EURO pentru un Mercedes găsit pe un site. Ce a pățit 6 luni mai târziu

Ceea ce, la prima vedere, părea o afacere rentabilă, atât pentru vânzător, cât şi pentru cumpărător, în realitate s-a dovedit a fi o mare păcăleală pentru cei care au vrut să-şi cumpere, în rate, o maşină la mâna a doua de pe un portal de leasing.

Cel mai mare producător de mașini de lux recunoaște că nu va putea face față cerințelor UE
Cel mai mare producător de mașini de lux recunoaște că nu va putea face față cerințelor UE

Cel mai mare producător de mașini de lux recunoaște că nu va putea face față cerințelor UE

Mașinile autonome, tot mai aproape să invadeze șoselele. Promisiunea constructorilor auto
Mașinile autonome, tot mai aproape să invadeze șoselele. Promisiunea constructorilor auto

Maşinile care se conduc singure ar putea deveni realitatea pe şoselele lumii, mai repede decât ne închipuim.

Recomandări
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug

Discuțiile aprinse din jurul coaliției de guvernare sunt aproape de sfârșit. Liderii pro-europeni au fost duminică la consultări cu președintele Klaus Iohannis, care a amânat să anunțe propunerea de premier.  

Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”
Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”

“Doar iau ceva repede din magazin și gata”. Asta și-au spus încrezători majoritatea românilor, în ultimul weekend dinaintea Crăciunului. Apoi s-au trezit la capătul numeroaselor cozi, formate de alți optimiști ca ei.  

Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern
Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern

Partidele pro-europene care negociază pentru formarea Guvernului au ajuns, duminică seară, la un acord, atât asupra împărţirii ministerelor, cât şi asupra celor care vor prelua portofoliile.