Mașini închiriate prin intermediul unei aplicații. Cât costă serviciile de car sharing

×
Codul embed a fost copiat

Serviciile pentru închirierea maşinilor prin intermediul unor aplicaţii mobile s-au extins în marile oraşe. Sunt foarte solicitate, mai ales când ninge şi oamenii îşi lasă maşinile acasă.

Autoturismele de închiriat sunt parcate în zonele centrale şi pot fi deschise cu un card sau cu o aplicaţie de pe telefon. Plata se face cu cardul, la finalul fiecărei curse.

Demis Ghindeanu, fondator GetPony: „Intri pe aplicaţie şi vezi maşinile disponibile în oraş. Cele cu albastru sunt cele electrice, cele cu roşu sunt cele normale. Suntem lângă această maşină, dăm click pe ea, o vedem, îi dăm start trip, trebuie să avem bluetooth activat, în câteva momente maşina s-a deschis.”
Reporter: „Poti conduce oriunde în Bucureşti sau în ţară?”
Demis Ghindeanu: „Poţi conduce oriunde, important este să o parchezi în aria de acoperire."

Altfel, clienţii nu pot încheia cursa. În funcţie de maşină, preţul de închiriere începe de la 36 de lei pe oră. Preţul se înjumătăţeşte dacă sunteţi blocaţi în trafic, iar viteza de deplasare scade. GetPony are aproape 35 de maşini împrăştiate în tot Bucureştiul. După ce un client încheie cursa şi parchează maşina într-un loc public, aceasta va fi preluată de alt client.

Iată un serviciu de închiriere a maşinilor prin aplicaţie, care foloseşte alt model de deschidere a maşinii: cardul bancar fără contact.

Citește și
incont
Cel mai mare producător de mașini de lux recunoaște că nu va putea face față cerințelor UE
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

În cazul eGo, pornirea maşinii costă 10 lei, apoi se plăteşte ora de închiriere de 24 de lei. Maşinile sunt sută la sută electrice şi pot fi închiriate doar de clienţii BCR.

Citiţi cu atenţie condiţiile de utilizare a acestui serviciu pentru a plăti mai puţini bani. De pildă, dacă o veţi parca în centrul Capitalei, în zona de acoperire a serviciului, dar şi în nordului Bucureştiului, veţi primi câteva bonusuri. Clienţii mai primesc bonusuri dacă alimentează maşina sau o spală. Şi în alte oraşe din ţară există astfel de servicii de închiriere. De pildă, la Cluj şi la Iaşi.

Reporter: „Cine sunt clienții?”
Sincron Anca Bordeianu, PR Caby:Sunt din zona de IT, sunt foarte mulţi tineri, tineri proaspăt căsătoriţi , familii care au nevoie să se mişte foarte repede. Au o primă maşină de cele mai multe ori, dar o a doua devine o necesitate."

Şi Caby foloseşte maşini electrice cu o autonomie de 300 de kilometri, iar o oră costă 55 de lei. Tariful scade în funcţie de kilometrii parcurşi de client. Noile servicii de închiriere auto cu ajutorul aplicaţiilor mobile şi-au făcut loc din cauza lipsei de taxiuri şi mijloace decente de transport în comun în marile oraşe, mai ales pe timp de iarnă.

De pildă, UBER, companie care se recomandă drept un serviciu de închiriere a maşinilor cu tot cu şofer, susţine că în perioada în care ninge, maşinile disponibile pe platforma lor online sunt ocupate sută la sută, iar timpul de aşteptare la o comandă se dublează.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
A plătit 15.000 EURO pentru un Mercedes găsit pe un site. Ce a pățit 6 luni mai târziu
A plătit 15.000 EURO pentru un Mercedes găsit pe un site. Ce a pățit 6 luni mai târziu

Ceea ce, la prima vedere, părea o afacere rentabilă, atât pentru vânzător, cât şi pentru cumpărător, în realitate s-a dovedit a fi o mare păcăleală pentru cei care au vrut să-şi cumpere, în rate, o maşină la mâna a doua de pe un portal de leasing.

Cel mai mare producător de mașini de lux recunoaște că nu va putea face față cerințelor UE
Cel mai mare producător de mașini de lux recunoaște că nu va putea face față cerințelor UE

Cel mai mare producător de mașini de lux recunoaște că nu va putea face față cerințelor UE

Mașinile autonome, tot mai aproape să invadeze șoselele. Promisiunea constructorilor auto
Mașinile autonome, tot mai aproape să invadeze șoselele. Promisiunea constructorilor auto

Maşinile care se conduc singure ar putea deveni realitatea pe şoselele lumii, mai repede decât ne închipuim.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.