Mașinile care parchează singure și supraveghează traficul. Ce spun producătorii

×
Codul embed a fost copiat

Mașina care se conduce singură este la un kilometru distanță să iasă în trafic.

Se fac teste pentru condus în siguranță, fără șofer. Și multe modele noi sunt dotate cu senzori și camere video, ca să poată face o serie de manevre, fără comenzi date de om. Parchează singure, frânează sau chiar ocolesc un obstacol.

În aglomerația din oraș sau la drum lung, această mașină controlează cu ajutorul unui pachet de senzori, ultrasunete și camere video aproape toate acțiunile.

Alex Șeremet, reprezentant BMW: „Urmărește marcajele stânga-dreapta. Pot să văd că detectează mașini stânga-dreapta. Ține singură banda. Mașina poate inclusiv să intervină asupra direcției, în cazul în care vreau să schimb banda fără să semnalizez.”

 Producătorul s-a asigurat și că șoferul este totuși atent la drum, chiar dacă mașina a preluat mare parte din comenzi. O cameră cu infraroșu urmărește în permanență privirea șoferului.

Citește și
Cum arată bucătăriile viitorului
iLikeIT la Târgul de tehnologie din Berlin. Cum vor arăta bucătăriile viitorului
Hanul cu Tei se vinde cu 1,6 milioane€. Clădirea, cumpărată de Ilie Dumitrescu în 2004

 Alex Șeremet:: „Nu mă mai uit în față, mașina a oprit. Sistemul nu o să mai pornească atât timp cât eu nu mă uit înainte.”

 Iar cei care au emoții la parcare, pot lăsa mașina să facă singură manevra.

 Între timp, producătorul acestui autoturism testează pilotul automat permanent, adică mașina care se conduce complet singură. Opțiunea ar urmă să fie disponibilă pe toate modele, de la sfârșitul acestui an.

Andrei Dumitrescu, reprezentant Tesla: „Mai sunt anumite lucruri de ajustat ici colo. Sistemul este mai performant ca să spun așa, mai agil, mai rapid decât reacția umană. Dacă cineva merge neregulamentar și îi taie calea și trece pe roșu, mașina va opri imediat. Mașina sesizează pericolul. Mașinase uită în spate, se uită în lateral, chestii pe care e clar, omul nu le poate face 360 de grade. E clar că cineva ne ține spatele și acel cineva este tehnologia.”

Și alți producători se gândesc la plăcerea condusului și folosesc tehnologia ca să țină șoferul în siguranță. La acest model, informațiile sunt proiectate în bord, pentru ca șoferul să poate fi atent în permanență la ce se întâmplă în față.

Florin Firoiu, reprezentant Mazda: „Informațiile pe care le afișează head up display-ul sunt viteza pe care o are mașina, distanța față de mașina din față. În momentul în care conducem și avem pe drum indicatoare, automat în partea parbrizului se văd indicatoare pe care le întâlnim, pentru cazul în care nu le-am văzut, pe timp de noapte.”

 Și cum viitorul în industria auto este electric, există soluții și pentru cei care adoră sunetul de motor.

Uniii producători folosesc tehnologia 3D pentru personalizarea mașinilor.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Articol recomandat de sport.ro
Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Citește și...
Huawei a lansat P30 Pro. Ce noutăți are telefonul care vrea să bată iPhone și Samsung
Huawei a lansat P30 Pro. Ce noutăți are telefonul care vrea să bată iPhone și Samsung

Huawei a lansat noul P30 Pro la Târgul de tehnologie de la Berlin, care vine cu un design în culori noi și funcționalități de editare foto-video îmbunătățite.

iLikeIT la Târgul de tehnologie din Berlin. Cum vor arăta bucătăriile viitorului
iLikeIT la Târgul de tehnologie din Berlin. Cum vor arăta bucătăriile viitorului

Pe lângă inovațiile în materie de telefoane și laptopuri, Târgul de tehnologie din Berlin aduce noutăţi și în bucătărie.

Inovații la modă la cel mai mare târg de tehnologie de la Berlin
Inovații la modă la cel mai mare târg de tehnologie de la Berlin

Cel mai mare târg de tehnologie stă să înceapă, iar ca o mică încălzire înainte de show, tot mai multe companii îşi arată cele mai noi produse.

iLikeIT. Cel mai mare târg de tehnologie din Europa, IFA Berlin, îşi deschide porţile
iLikeIT. Cel mai mare târg de tehnologie din Europa, IFA Berlin, îşi deschide porţile

Se deschid porțile celui mai mare târg de tehnologie din Europa - IFA Berlin.

Expoziții realizate cu ajutorul tehnologiei, noul trend în domeniul artei
Expoziții realizate cu ajutorul tehnologiei, noul trend în domeniul artei

Expozițiile clasice s-au transformat în spectacole interactive pentru că tinerii artiști apelează tot mai mult la tehnologie pentru a-și surprinde publicul. Autorii spun că arta este văzută și înțeleasă mai bine prin intermediul inteligenței artificiale.

Recomandări
Opoziția austriacă, despre Schengen: Poziția guvernului austriac faţă de extinderea Schengen este ruşinoasă
Opoziția austriacă, despre Schengen: Poziția guvernului austriac faţă de extinderea Schengen este ruşinoasă

Opoziţia guvernului Austriei faţă de extinderea spaţiului Schengen prin includerea României şi a Bulgariei este ruşinoasă, incorectă şi ineficientă, a declarat Walter Baier, cap de listă al Partidului Stângii Europene. 

Putin, despre alegerile din Rusia: „O campanie electorală civilizată și în deplină concordanță cu legile”
Putin, despre alegerile din Rusia: „O campanie electorală civilizată și în deplină concordanță cu legile”

Vladimir Putin și-a sărbătorit luni seară victoria electorală în Piața Roșie, înțesată de ruși. Liderul de la Kremlin a marcat cu o baie de mulțime și împlinirea a zece ani de la anexarea ilegală a Crimeei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri
Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.