Mașina din sfeclă de zahăr și in: atinge 80 km/h și are o autonomie de 100 de km

Ultimul update: Vineri 26 Ianuarie 2018 17:50
Data publicarii: Luni 06 Noiembrie 2017 07:55
Categorie: Auto

Ce se poate face din sfeclă de zahăr şi in? Dacă v-ati dus cu gândul la reţete culinare, aflaţi că mai există o posibilitate: o maşină.

Câţiva studenţi din Olanda au construit un astfel de vehicul - doar din materiale compozite pe bază de in şi sfleclă de zahăr.

Deocamdată, e numai un concept, dar a trecut testele de siguranţă ale autorităţilor olandeze şi poate circula pe drumurile publice.

Construită la Universitatea Tehnologică Eindhoven, această maşinuţă cu patru locuri, botezată Lina, ar putea revoluţiona industria auto. Studenţii care au construit-o spun că e prima din lume făcută în întregime din materiale biocompozite, respectiv fibre de in şi sfeclă de zahăr. Secretul stă în felul cum au combinat materialele ca să le dea rezistenţă.

Jelle Vonk, coordonatorul proiectului: "Este suficient de solid datorită combinaţiei acestor două materiale: un strat cu structură de fagure în mijloc, foarte rezistent la presiune, şi două plăci de o parte şi de alta. Această combinaţie dă un material suficient de a rezistent pentru a face din el o maşină."

Cosmin Contra, implicat într-un accident de maşină în București

Combinată cu nervuri transversale de susţinere, structura le dă materialelor obţinute din sfeclă şi in proprietăţi similare aluminiului sau fibrei de carbon, folosite de constructorii auto tradiţionali. Iar dovada că maşina e sigură e faptul că a primit aprobările necesare din partea autorităţilor olandeze şi poate fi condusă pe drumurile publice.

Materialele bio înseamnă că maşina cântăreşte cam de trei ori mai puţin decât una obişnuită, așadar consumă si mai puţin combustibil. În plus, poate fi reciclată în totalitate.

Jelle Vonk, coordonatorul proiectului: "Dacă vrei să reciclezi o maşină făcută acum din oţel şi aluminiu, poţi recicla aproape toată maşina, dar costurile ca să faci asta sunt foarte mari. În plus, materialele îşi pierd din rezistenţă. Aşa că, dintr-o maşină veche complet reciclată, nu poţi face una nouă. Dar cu acest material se poate."

Dar, cât de dispuse vor fi companiile să ţină cont de asemenea inovaţii?

Hans van de Greef, directorul unei uzine de reciclare: "Piaţa le-o va cere. Consumatorii sunt tot mai conştienţi de mediu. Va exista un punct de răscruce când consumatorii vor zice: "Ne-am dori maşini cu un grad mai mare de reciclabilitate sau cu mai multe materiale reciclate in ele"."

Vehiculul studenţilor olandezi are un motor de 7,5 kilowaţi, poate atinge o viteză maximă de 80 de kilometri pe oră şi are o autonomie de 100 de kilometri.
 

FOTO. Casă distrusă, din cauza unui BMW X5

FOTO. Casă distrusă, din cauza unui BMW X5

Ford

Ford anunță producţia unui al doilea model la Craiova. Investiţie de 200 mil. euro şi 1.500 de noi locuri de muncă

Şoferii prinşi cu ITP expirat rămân, de duminică, fără talon şi plăcuţe

Mașinile diesel își fac ieșirea din Europa. Încă un gigant auto renunță la motorină

Dacia a împlinit 50 de ani. Azi, produce un vehicul la fiecare 54 de secunde și a cucerit lumea

Cifrele cu care se mândrește Dacia, după 50 de ani de existență

Afaceri record pentru Dacia. Ce a anunțat producătorul auto despre mașinile de la Mioveni

masini

Reguli noi pentru șoferii care își cumpără mașini. Amenzile pot ajunge la 3.000 de lei

Decizie radicală. Ford închide trei fabrici și sistează producția celor mai profitabile modele

Mașina de poliție în care șoferul are vedere de 360 de grade

Șoferii din Pitești, nemulțumiți de noile limitatoare de viteză

Ce riscă românii care cumpără maşini la mâna a doua. Măsura se aplică din 20 mai

Sfârșit de epocă pentru diesel în Europa. Primul gigant auto care renunță oficial la motorină