Mașina din sfeclă de zahăr și in: atinge 80 km/h și are o autonomie de 100 de km
Ce se poate face din sfeclă de zahăr şi in? Dacă v-ati dus cu gândul la reţete culinare, aflaţi că mai există o posibilitate: o maşină.
Câţiva studenţi din Olanda au construit un astfel de vehicul - doar din materiale compozite pe bază de in şi sfleclă de zahăr.
Deocamdată, e numai un concept, dar a trecut testele de siguranţă ale autorităţilor olandeze şi poate circula pe drumurile publice.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Construită la Universitatea Tehnologică Eindhoven, această maşinuţă cu patru locuri, botezată Lina, ar putea revoluţiona industria auto. Studenţii care au construit-o spun că e prima din lume făcută în întregime din materiale biocompozite, respectiv fibre de in şi sfeclă de zahăr. Secretul stă în felul cum au combinat materialele ca să le dea rezistenţă.
Jelle Vonk, coordonatorul proiectului: "Este suficient de solid datorită combinaţiei acestor două materiale: un strat cu structură de fagure în mijloc, foarte rezistent la presiune, şi două plăci de o parte şi de alta. Această combinaţie dă un material suficient de a rezistent pentru a face din el o maşină."
Combinată cu nervuri transversale de susţinere, structura le dă materialelor obţinute din sfeclă şi in proprietăţi similare aluminiului sau fibrei de carbon, folosite de constructorii auto tradiţionali. Iar dovada că maşina e sigură e faptul că a primit aprobările necesare din partea autorităţilor olandeze şi poate fi condusă pe drumurile publice.
Materialele bio înseamnă că maşina cântăreşte cam de trei ori mai puţin decât una obişnuită, așadar consumă si mai puţin combustibil. În plus, poate fi reciclată în totalitate.
Jelle Vonk, coordonatorul proiectului: "Dacă vrei să reciclezi o maşină făcută acum din oţel şi aluminiu, poţi recicla aproape toată maşina, dar costurile ca să faci asta sunt foarte mari. În plus, materialele îşi pierd din rezistenţă. Aşa că, dintr-o maşină veche complet reciclată, nu poţi face una nouă. Dar cu acest material se poate."
Dar, cât de dispuse vor fi companiile să ţină cont de asemenea inovaţii?
Hans van de Greef, directorul unei uzine de reciclare: "Piaţa le-o va cere. Consumatorii sunt tot mai conştienţi de mediu. Va exista un punct de răscruce când consumatorii vor zice: "Ne-am dori maşini cu un grad mai mare de reciclabilitate sau cu mai multe materiale reciclate in ele"."
Vehiculul studenţilor olandezi are un motor de 7,5 kilowaţi, poate atinge o viteză maximă de 80 de kilometri pe oră şi are o autonomie de 100 de kilometri.
Sursa: Pro TV
Etichete: studenti, masina, Olanda, universitate, vehicul, sfecla,
Dată publicare:
06-11-2017 07:55