În 10 ani, mașinile autonome vor domina șoselele. Experții se tem însă de hackeri
Conectivitatea e o însuşire care pe viitor nu va putea lipsi niciunui obiect, cu atât mai puţin maşinilor.
E un element atât de important, încât sunt constructori care au contruit maşinile în jurul său, şi nu invers. Câteva soluţii din acest domeniu sunt prezentate la Salonul Auto de la Geneva, care continuă până pe 17 martie.
O companie specializată în concepte de maşini futuriste a prezentat la Geneva un vehicul autonom care îşi poate schimba utilitatea în funcţie de nevoie.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Frank Rindernecht, reprezentant al unei firme: "Nici măcar nu i-aş spune maşină, e mai degrabă un ecosistem, un sistem de mobilitate. Ce are unic e că i-am separat sașiul, skateboardul cum îi zicem noi, de habitaclu. Nu avem nevoie, de exemplu, să transportăm oamenii toată ziua."
După ce a dus oamenii la birou, un asemenea vehicul se poate transforma într-unul care se duce să ridice comenzi de la magazin ori livrează colete.
Mai aproape de zilele noastre, Polestar 2 e o maşină electrică ce pune la dispoziţia şoferului un asistent virtual pe post de copilot.
Beatrice Simonsson, reprezentantă a firmei: "Acest sistem de divertisment e bazat pe Android, asta înseamnă că lucrăm cu Google, asistentul Google, hărţile Google şi Google Play Store. Putem stabili destinaţia şi cere asistenţă. Vreau să merg la Stockholm, de exemplu, şi cer asistentului să-mi arate toate punctele de alimentare de pe drum."
Harman, o subsidiară a Samsung specializată în tehnologie pentru maşini, e preocupată de comunicarea dintre şofer şi pasageri.
O mulţime de sisteme de divertisment integrate sau nu în maşini sunt expuse la Salonul Auto de la Geneva. Unele sunt gândite pentru un viitor în care maşinile se vor conduce singure, dar companiile din domeniu recunosc că mai e de rezolvat o problemă extrem de serioasă.
Michael Mauser, reprezentant al unei companii: "Dacă maşina nu e conectată, nu va putea conduce autonom. Când conectezi maşina apare altă provocare şi anume securitatea cibernetică. Hackerii ar putea să-ţi pătrundă în maşină, pot să o facă."
Potrivit unor estimări optimiste ale industriei, maşinile autonome vor începe să populeze drumurile începând de anul viitor, iar în aproximativ un deceniu vor ajunge să domine.