Capitala furturilor de masini din Europa. Cele mai multe automobile de lux sunt "sparte" cu un program de pe internet
Londra este orasul in care furturile de masini se numara cu trei zerouri. Anul trecut au “disparut” 21.000 de bucati. Si cum Londra este in "Top 3 orase scumpe in Europa", masinile furate au valori mari.
Inca mai exista hoti care folosesc metode clasice, de cele mai multe ori brutale, dar au aparut si cei destepti, care stiu sa foloseasca un mic gadget de vanzare online.
Costa 15 euro si este inventat de niste frati spanioli care au vrut sa demonstreze cat de slab protejate de hoti sunt masinile superelectronizate.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Din pacate, programul a ajuns pe internet si au aparut cei care produc device-ul. Softul "minte" unitatea electronica a masinilor de ultima generatie ca este de fapt cheia si astfel devine foarte usor sa comanzi deschiderea centralizata.
O alta metoda e sa conectezi direct printr-o fisa gadgetul tot la unitatea de comanda a masinii. Pentru asta trebuie insa sa fie masina deschisa. Din cele 21.000 de masini furate in Londra 2013, jumatate au fost "pacalite" cu acest gadget foarte ieftin.
Toate au fost masini noi cu tehnologii de ultima generatie.
Valoarea medie a celor aproximativ 12.000 de masini furate a fost 50.000 de euro (cu 12.000 mai mare decat in 2012).
Gadgetul se numeste CAN Hacking Tool si odata conectat la unitatea centrala a masinii poate modifica diversi parametri (directie, motor, frane). Astfel un furt se poate transforma si in actiuni criminale daca masinile au conexiuni wireless nesigure.
Text: Dan Alexandru Banu / editor www.incont.ro