Autostrada Nadlac-Arad se face in stilul traditional: lucrarile au ramas in urma. Ce zice ministrul

24-03-2012 20:51


autostrada nadlac-arad

 Au trecut doar cateva luni de la debutul lucrarilor pe autostrada Nadlac – Arad si sunt deja intarzieri. Iar problemele au fost semnalate chiar de ministrul transporturilor, Alexandru Nazare.

 Prezent astazi pe santierul autostrazii, ministrul s-a luat de constructori. Asta pentru ca pe ambele tronsoane ale viitorului drum de mare viteza sunt probleme. Dar cele mai mari reprosuri au fost facute constructorului de pe tronsonul intai.

“Daca ma uit cum s-a lucrat la lotul acesta cred ca nici in 2014 nu terminaţi. E impropriu spus cum s-a lucrat pentru ca nu s-a lucrat”, a spus ministrul Nazare, care a facut apoi si un mic dezacord: “Sa stiti ca ambitiile pe care le avem noi este (sunt – n.r.), in principal, iar aici vreau sa ma ascultati foarte atent. Aceasta autostrada poate fi terminata la nivel de asfalt in acest an. Asta e ambitia pe care o am eu si vreau sa fie reflectata si in modul in care lucrati”, i-a spus ministrul directorului executiv al firmei Romstrade, Radu Munteanu.

Firma a promis ca isi va mari capacitatile tehnice si va dubla personalul pentru a se lucra in doua schimburi, astfel incat sa fie recuperate intarzierile. Acum, lucrarea e executata in proportie de 7 la suta, fata de zece la suta cat prevedea graficul. Pentru aceste inatrzieri, firma a dat vina pe “vremea rea”.

Pe tronsonul II al autostrazii, rolurile s-au schimbat putin, pentru ca firma constructoare, Alpine, a fost cea care a avut reprosuri fata minister. “Am dori sa se faca o decontare mai facila a lucrarilor, pentru ca, fara falsa modestie, ritmul de executie a lucrarilor este inainte, iar ritmul platilor este in urma”, a spus responsabilul firmei. Insa ministrul nu se grabeste sa plateasca, replicand ca si aici exista intarzieri, executia fiind la 14 la suta, fata de planul de 15 la suta.

Daca muncitorii vor fi mai vioi, asfaltarea drumului poate fi gata pana in noiembrie, dupa cum vrea ministerul, astfel incat sa se circule cel putin pe un sens. Tot santierul ar trebui inchis in 2013, cand de la Nadlac la Timisoara ar urma sa circulam pe autostrada.

Sursa: Pro TV

VIDEO PROTVPLUS.RO