Universitatea Harvard: Țineți post de câteva ori pe an dacă vreți să trăiți mai mult

×
Publicitate

Dacă vreţi să trăiţi mai mult, trebuie să ţineţi post de câteva ori pe an. Este concluzia unui studiu al Universităţii Harvard, publicată chiar înainte de postul Crăciunului, care începe la creştini.

Este prima dată când o cercetare de laborator confirmă ceea ce credincioşii, dar şi oamenii de ştiinţă au constat, de-a lungul secolelor, prin observaţie directă: că alternarea perioadelor de hrănire normală cu cele de restricţii alimentare îmbunătăţeşte starea de sănătate şi poate prelungi viaţa.

Pentru creştini, urmează postul Crăciunului - 40 de zile la ortodocşi, 3 săptămâni la catolici.

Ştiinţa vine acum să clarifice mecanismele postului, prin vocea unei echipe a Universităţii Harvard. În fiecare celulă, spun ei, există nişte structuri care transforma hrana în energie şi se numesc mitocondrii. Subiecţii de test au fost, în acest caz, nematode, adică viermi inelaţi. În timpul experimentului, jumătate dintre ei au primit continuu aceeaşi cantitate de hrană. Obişnuite să lucreze la fel, mitocondriile s-au rigidizat, adică au îmbătrânit, iar subiecţii au murit mai repede. În schimb, atunci când au fost alternate perioade cu hrana puţină şi cele cu porţii normale, structurile care produc energie au lucrat pentru adaptare şi au rămas flexibile. Celulă a îmbătrânit mai lent, iar subiecţii au trăit mai mult. Cercetătorii continuă studiul pe primate. Metoda rămâne aceeași- postul intermitent.

Din punct de vedere religios, postul reprezintă o luptă aspră a omului cu propriul trup. Primul post impus de Biserică va împlini în curând 2.000 de ani. Era numai o săptămână înainte de Paşti; de atunci, clericii au extins această perioadă şi au introdus şi altele, de restricţii alimentare, pe parcursul anului. Mai mult, creştinilor ortodocşi li se recomandă şi zile de post negru- între 4 şi 6, în funcţie de cum pică sărbătorile în calendarul bisericesc, spaţiate relativ simetric.

Şi autorii experimentului de la Harvard spun că rezultatele lor pot fi extinse întregului regn animal.

"S-a observat că în condiţii de aport scăzut de energie, cum sunt restricţiile alimentare şi postul intermitent, îmbătrânirea e mai sănătoasă. A înţelege de ce se întâmplă asta e un pas crucial, spre a folosi acest efect în scop terapeutic."

Vizate sunt bolile direct legate de îmbătrânire: diabet, obezitate, cardiovasculare. Până la indicaţii certe, postul rămâne însă o alegere strict personală.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Ashlyn Castro, apariție sclipitoare pe rețelele sociale: ”Iubitul tău e cel mai norocos. Are două Baloane de Aur acasă”
FOTO Ashlyn Castro, apariție sclipitoare pe rețelele sociale: ”Iubitul tău e cel mai norocos. Are două Baloane de Aur acasă”
Citește și...
Planul infracțional ingenios al lui Popoviciu pentru a pune mâna pe terenul din nordul Capitalei

Omul de afaceri Puiu Popoviciu a pus mâna pe sutele de hectare de teren din nordul Capitalei cu ajutorul unui plan infracţional ingenios.

Secretar de stat în Ministerul Transporturilor reţinut de DNA pentru şantaj

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ninel Cercel a fost reţinut de procurorii DNA, sub acuzaţia de şantaj, în cazul vagonului unui tren cu azotat de amoniu la care s-a produs un incendiu, în 31 octombrie, în Gara Comarnic.

Miner spulberat de o mașină chiar în stația de autobuz

Sfârșit dramatic pentru un miner din județul Gorj care urma să între în șut vineri după-amiază. Bărbatul, în vârstă de 42 de ani, a fost spulberat de o mașină chiar în timp ce aștepta în stație, să vină autobuzul pentru a-l duce la locul de muncă.

Recomandări
Au trecut 100 de zile de când România este condusă de un guvern demis. Scurtă cronologie a evenimentelor politice

Astăzi se împlinesc 100 de zile de când România nu mai are un guvern cu puteri depline. Guvernul condus de Ilie Bolojan a fost demis la data de 5 mai 2026, în urma unei moțiuni de cenzură.

Cum s-a văzut eclipsa de Soare din România. „S-au uitat cu ochelari de sudură, chestii improvizate”

Cerul a fost miercuri seară principala atracție și în unele zone din România, mai ales în vest, unde o treime din discul solar a fost acoperit în timpul eclipsei.

Soluția găsită de Ungaria ca să nu închidă centrala nucleară de la Paks. Cu cât ar putea crește nivelul Dunării

Guvernul Ungariei începe o serie de lucrări în zona centralei nucleare de la Paks, pentru a preveni oprirea reactoarelor în cazul în care nivelul fluviului continuă să scadă. Lucrările vor începe vineri și se vor desfășura non-stop.