Ce a făcut pilotul avionului Wizz Air, după ce trenul de aterizare s-a blocat înainte de aterizare
O sută de pasageri care se îndreptau spre Iași, cu o aeronavă Wizz Air din Olanda, au fost în pericol de moarte, după ce trenul de aterizare al avionului, s-a blocat în aer.
Pilotul a cerut să fie întins pe pistă, un așa-zis pat de spumă, că să încerce o aterizare de urgență. Aeroportul din Iași nu are, însă, în dotare un utilaj care să genereze spumă și doar norocul i-a salvat pe cei din avion, după 40 de minute de coșmar.
16 autospeciale de la ISU s-au îndreptat în viteză spre Aeroportul din Iași în momentul în care pilotul unei curse Wizz Air, care venea de la Eindhovem, Olanda, a anunțat turnul de control că nu poate ateriza în siguranță.
Alegeri 2024
00:37
Ludovic Orban: „Dragi români din SUA şi Canada, doar voi mai puteţi face ceva”
00:32
Rezultate alegeri prezidențiale 2024. În ce județete conduce Elena Lasconi. La nivel naţional este pe locul trei
00:15
Rezultate alegeri prezidențiale 2024. Sociologul Gelu Duminică: Nu poporul e de vină, ci liderii
00:13
Ce scrie presa internațională după surprizele din primul tur prezidențialelor. Diaspora poate influenţa rezultatul - Reuters
Aeronavei Airbus A320 nu i se deschidea trenul de aterizare.
În aer, insoțitorele de bord i-au pregătit pe cei o sută de pasageri de o aterizare forțată.
În rezervorul avionului se afla, în acel moment, suficient kerosen cât să declanșeze un dezastru, în cazul unei aterizări cu sistemul de roți blocat.
Pilotul a făcut cinci ture deasupra Iașiului ca să consume combustibilul, așa cum se vede pe înregistrarea FlighRadar24. Apoi a cerut ca pe pistă să fie așezat un așa-zis pat de spumă, folosit pentru situațiile în care avionul aterizează cu sistemul de roți blocat.
Așa cum s-a întâmplat, de pildă, cu o aeronavă a companiei aeriene din Polonia, în 2011, pe aeroportul din Varșovia. Spuma face ca avionul să alunece pe pistă și împiedică producerea unui incendiu la contactul cu solul.
Romeo Vatra, director interimar Aeroportul Internațional Iași: "Din păcate, noi, la Aeroportul Iași, nu avem o astfel de facilitate."
Conducerea Aeroportului a transmis, miercuri, că utilajul care generează patul de spumă costă peste 2 milioane și jumătate de euro, iar prețul nu este justificat în condițiile în care Organizația Internațională a Aviației Civile nu mai recomandă de 3 ani folosirea lui.
Generarea păturii de spumă presupune un utilaj special care, la achiziție și utilizare, nu justifică costurile - 1,25 de milioane de euro, fără TVA este valoarea unei autospeciale, generatorul de spumă, care are doar o singură utilizare, poate avea un preț dublu/triplu.
Cei 106 oameni de la bord au avut noroc. După mai multe încercări, pilotul a reușit să deblocheze trenul de aterizare, chiar în momentul în care așeză aeronava pe pistă.
Pasager: "Au apărut problemele la sistemul hidraulic și s-a creat panică, dar oamenii au fost calmi și, la final, toată lumea l-a aplaudat pe pilot."
Compania Wizz Air a transmis că aeronava implicată în incident va fi supusă unor verificări tehnice.
Acum o lună, un alt avion care aparține aceleiași companii, care venea din Italia, cu 107 oameni la bord, a avut probleme la sistemul de navigație. Planul roșu a fost și atunci activat pe aeroportul din Iași.