Speriați de prețul carburanților, de taxele de parcare și de ambuteiaje, bucureștenii încep să umple transportul în comun
Numărul celor care folosesc transportul public crește tot mai mult. În Capitală, de exemplu, abonamentele pentru tramvai și autobuz au crescut cu 22%.
Oamenii spun că au început să meargă mai mult cu transportul în comun pentru că nu vor să piardă timpul în trafic cu mașina proprie, dar și pentru că prețul benzinei și a motorinei a tot crescut. În același timp, în București continuă controalele pentru șoferii care nu achită taxa în parcările publice.
Tramvaiele noi, metodele digitale de plată, dar și scumpirea benzinei și a motorinei i-au făcut pe oameni să meargă tot mai des cu autobuzul, ori tramvaiul.
Reporter: Aveți mașină?
Bărbat: „Am și mașină”.
Reporter: Și ce preferați?
Bărbat: „Transportul public”.
Femeie: „Până să se scumpească benzina preferam mașina. Acum mergem cu RATB ul”.
Datele Societății de Transport București arată că în primele șapte luni ale acestui an au fost vândute 24 de milioane de călătorii, cu 3,7 milioane mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. În creștere este și numărul abonamentelor cu aproape 22% față de anul trecut.
Și metroul înregistrează un număr tot mai mare de călători. De exemplu, doar în luna iunie au fost vândute cu aproape trei milioane mai multe călătorii față de aceeași lună a anului trecut.
Amenzi pentru șoferii care nu plătesc locul de parcare
În Capitală continuă și verificarea șoferilor care nu își plătesc locul de parcare. Așa numitele mașini radar scanează mii de mașini în fiecare zi.
Drept dovadă, din iulie și până acum au fost acordate 32.000 de amenzi. În cazul în care de abia ați parcat și nu ați apucat să plătiți locul, nu veți fi amendat chiar dacă mașina vă scanează numărul, asta dacă într-un interval de câteva minute achitați tariful.
La finalul zilei, când sunt analizate datele operatorii văd ora la care a fost scanat numărul de înmatriculare și ora la care a fost efectuată plata.
Nicușor Dan, primarul Capitalei: „Fiecare dintre ele scanează cam 20.000 de mașini pe zi. Important este să încurajăm oamenii să folosească transportul public și o manieră de a-i încuraja este taxându-le parcarea pe mașina proprietate personală”.
Șoferii acuză, însă, lipsa locurilor parcărilor. Capitala are în acest moment aproximativ 19.000 de locuri. De exemplu, un s-a plimbat în zonă, în speranța că într-un final se va elibera un loc.
Reporter: Ați dat câte ture?
Bărbat: „Cred c-o dau și pe a treia”.
Femeie: Am dat la Sala Palatului 2 ture și acum am văzut că e foarte aglomerat aici, nu speram să găsesc loc de parcare”.
Bărbat: Te plimbi câte o jumătate de oră-o oră să găsești un loc de parcare, chiar dacă ar fi cu plată totuși ar fi bine, plătești și parchezi, dar nu găsești!”.
Alții acuză că sunt suprataxați dacă plătesc prin SMS. În locul tarifului unic de 5 lei, aceștia dau 6,55 lei.
În realitate, însă, transmite Compania Parking, tarifele sunt precizate pe panourile din oraș, iar diferența de preț vine de la comisionul aplicat de procesatorii de plăți, ca în cazul biletelor de STB sau a taxei de drum, rovienieta. În ultimul an, compania de parking a primit peste 22.000 de contestații pentru amenzile emise.