Tot mai multe companii de ride-sharing sau de taxi impun reguli stricte de igienă și siguranță
Pentru că a scazut numarul celor care folosesc acum serviciile de ride-sharing sau de taxi, tot mai multe companii impun reguli stricte de igienă și siguranță, pentru șoferi și pasageri.
În unele cazuri, au fost montate panouri de protecție în interiorul mașinilor, după modelul taxiurilor din Statele Unite. Medicii ne recomandă să nu urcăm într-o astfel de mașină fără mască de protectie și mănuși.
Andrei este sofer de taxi de 10 ani. Și-a montat singur panoul de protecție din interiorul mașinii, dar spune că situația este din ce în ce mai dificilă pentru taximetriști.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Andrei Lungu: „Eu am fost printre primii care și-au montat și a durat relativ puțin, dar colegii care caută acum durează până rezolvă, o săptămână, două. Costă între 150 lei și 300 lei, depinde de unde și la ce calitate și dacă e până jos”.
Sunt și soferi care sunt de părere că nu au nevoie de panouri de protecție.
Taximetrist: „Este egal cu zero. Montăm panoul de plexiglass, nu este nicio problemă, dar tot pui mâna pe bani, dar ca să ai legătura cu clientul este nevoie să lași un spațiu gol, prin care să iei banii, să-i dai bonul. Este același lucru că îl pui sau nu-l pui”.
Taximetrist: „Decoamdată, nu sunt omologate. Trebuie ceva omologare pentru ele în cazul unei frânări, în cazul unui accident, dacă se dă cu capul de geam se poate răni. Trebuie ceva omologat”.
Companiile de ridesharing au impus, însă, reguli stricte pentru șoferi.
Anca Gherle, reprezentant Clever: „Una dintre măsurile de siguranță a fost echiparea a peste 500 de mașini cu panouri despărțitoare. Mai mult, pentru a limita contactul dintre șoferi și pasageri, cu scopul de a opri răspândirea Coronavirului, ne dorim să continuăm această acțiune și după 15 mai, în momentul în care intră măsurile de relaxare”.
Andreea Magraon, reprezentant Bolt: „Dacă avem motive întemeiate să bănuim că șoferul sau pasagerul reprezintă un risc pentru sănătatea celorlalți, ca măsură de precauție, suspendăm temporar accesul acestuia pe platformă pentru o perioadă de timp corespunzătoare celei de carantină. Deja există masini Bolt cu panou de protecție”.
Cei de la Yango au creat o echipă specială care îi supraveghează pe șoferi și se asigură că aceștia respectă regulile de igienă, iar Uber a anunțat că va impune purtarea măștilor de protecție în majoritatea țărilor în care își desășoară activitatea.
Adrian Marinescu, medic specialist de boli infecțioase: „Vorbim de un spațiu închis și evident că există un risc de transmitere. E clar că vom purta mască de fiecare dată când ne vom urca în orice variantă de taxi, dar e evident că nu se va mai sta pe scaunul din față. Se stă pe scaunul din spate. În felul acesta, riscul transmiterii nu este la zero, ci se reduce acest risc. Cei care au o anumită vârstă, care au afecțiuni cronice importante, cred că ar trebui să se ferească de această variantă”.
Potrivit unui studiu realizat în Statele Unite, din ce în ce mai multe persoane vor renunța la serviciile companiilor de ridesharing din motive de siguranță. Vor crește, însă, vânzările de automobile. Mulți oameni, inclusiv români, iau în calcul achiziționarea unei mașini personale tocmai pentru a evita mijloacele de transport în comun sau taxiurile.
În prezent, în România sunt peste două milioane de oameni care folosesc cel puțin un serviciu de ridesharing disponibil în țara noastră.