Sute de români nu pot veni în țară din cauza zborurilor anulate. Compania nu le oferă cazare și le dă apă doar contra cost
Ministerul Afacerilor Externe a emis o avertizare de călătorie pentru Marea Britanie, după ce un episod de ninsoare, ceață și polei a provocat haos pe aeroporturile din zona Londrei și în sud-vestul Angliei.
Sute de români care voiau să vină în țară sunt blocați acolo, pentru că avioanele în care urmau să se îmbarce nu au mai decolat.
Unii oameni stau întinși pe jos și spun că nu li s-a oferit o variantă de cazare. Furios, un conațional și-a rupt pașaportul în fața angajaților aeroportului Luton.
Probleme sunt și în țară. Pe Otopeni, au fost călători care au cerut asistență medicală.
Ninsoarea și ceața au ținut la sol pe aeroportul din Luton - de lângă Londra, o parte dintre avioanele companiilor low-cost. WizzAir, de pildă, a anulat trei zboruri spre România, iar pe alte două le-a reprogramat. Românii care voiau să vina acasă, în țară, au rămas în fața ghișeelor de check-in fără o soluție de călătorie.
Femeie: ”Unde este cazarea noastră? Au spus că ne oferă cazare și un alt zbor. Vreau cazare”.
În aeroportul plin de oameni, unii s-au întins pe jos ori s-au așezat pe benzile pentru bagaje, alături de copii. Un bărbat a răbufnit și și-a rupt pașaportul.
Bărbat: ”Nu mă (BEEP) pe mine, mă! Eu vreau doar să zbor. Doar să zbor. Nu e posibil să zbor (BEEP) pașaport. Eu vreau să călătoresc!”.
Au fost și situații în care oamenii au fost urcați în avioane care nu au mai decolat și ținuți acolo peste 6 ore.
Ce spune Wizz Air
Alexandra Benzimra, pasageră: ”Nu am fost lăsați să coborâm din avion, ni se spunea constant că în 10-15 minute vom pleca. Șase ore mai târziu eram tot în aeronavă. Toaletele nu erau funcționale, așa că fiecare s-a descurcat cum a putut. Nu avem vreo garanție că zborurile de astăzi și mâine vor decola. A trebuit să plătim din banii noștri un bilet nou. Nu ni s-a asigurat cazare”.
Comunicat Wizz Air
”Pasagerii afectați au fost informați cu privire la opțiunile lor și li s-a oferit reprogramarea pentru următorul zbor Wizz Air disponibil, varianta rambursării integrale sau 120% din tariful inițial sub formă de credit de companie”.
WizzAir a transmis că pasagerii afectați de vremea rea au fost informați cu privire la opțiunile lor și li s-a oferit varianta să fie îmbarcați în următoarele avioane disponibile. În același timp, compania s-a arătat dispusă să ramburseze prețul biletului sau să ofere un credit pentru viitoare călătorii.
Comunicat Wizz Air
”Datorită disponibilității hoteliere extrem de limitate, ca urmare a tulburărilor meteo masive, recomandăm pasagerilor să își rezerve singuri cazarea și să evite călătoria la aeroport. Costul va fi rambursat într-o limită rezonabilă după depunerea unei sesizări cu chitanțele aferente pe website-ul Wizz Air”.
WizzAir i-a îndemnat pe cei care care trebuie să aștepte un zbor nou să își rezerve singuri în zona aeroportului o cameră și i-a asigurat că le va rambursa acest cost, într-o limită rezonabilă.
Teodora Suciu: ”În zonele de așteptare aici de pe aeroportul Luton sunt încă sute de persoane, vârstnici, familii cu copii, mulți stau întinși pe jos printre bagaje și speră să decoleze în următoarele ore”.
La București, Wizz Air a dat pasagerilor care așteptau apă doar contra cost
”Am venit de ieri la ora 5 și s-a tot amânat, tot amânat și până la urmă ne-a spus că nu mai este zborul. Până dimineață stăm aici. Ne-am luat un nou bilet la Timișoara până dimineață”.
Serviciul Meteorologic Național al Regatului Unit a emis un cod galben de ninsori pentru mai multe regiuni din Anglia.
Reprezentanții aeroportului Luton au anunțat pasagerii că pot să apară în continuare întârzieri la unele zboruri ori unele curse vor fi anulate. La fel au făcut și cei de la Gatwick și Stansted.
Efecte sunt și în țară. Wizz Air, de pildă, a anunțat că are un zbor anulat spre Gatwick. Pe aeroportul din Otopeni sunt oameni care trebuiau să se îmbarce de ieri, iar după o zi de așteptare unora li s-a făcut rău și au avut nevoie de asistență medicală.
”Lumea a leșinat din cauza oboselii, lumea nu mai rezistă”.
George Pavelescu, pasager: ”Suntem aproximativ 200 de oameni, vârstnici, copii, așteptând de ieri de la ora 7 seara, am ajuns la aeroport. Ne-am îmbarcat la ora 9, ne-am îmbarcat bine. Ne-au ținut în avion de la ora 9 până la ora 3 dimineața, nu ne-au oferit apă sau de mâncare, doar contra cost. La ora 10 am așteptat toți să ne îmbarcăm, dar au spus că s-a anulat din nou zborul”.
Mare parte din Anglia, afectată de ninsoare
Compania low-cost care trebuia să îi ducă pe acești oameni la Londra și-a anulat zborurile și spre alte destinații din Italia și Germania.
Aproape 170 de pasageri care trebuiau să plece de la Timișoara spre Karlsruhe au primit un mesaj pe telefon că nu mai zboară după ce aeronava care ar fi trebuit să îi preia nu a mai putut pleca din Marea Britanie, din cauza vremii nefavorabile.
Femeie: ”De azi dimineață stăm aici și abia la 7, când să zburăm, ne-o anunțat că nu mai vine avionul. M-am reprogramat pe vineri. Dacă și vineri o fi așa, nu mai zburăm”.
După ce o mare parte din Mare Britanie a fost atinsă de un episod sever de ninsoare, ceață și gheață - sunt probleme și pe calea ferată. Unii operatori de trenuri i-au sfătuit pe călători să nu folosească acest mijloc de transport.
Probleme au fost și pe unele șosele care au fost închise. Trei copii au murit iar un altul - de 6 ani - este în stare critică după ce au căzut într-un lac înghețat.
Sursa: Pro TV
Etichete: aeroport, wizz air, curse anulate, oameni blocati,
Dată publicare:
12-12-2022 19:12