Șoferi nervoși la inaugurarea podului de la Brăila din cauza întârzierilor. „Mă duc înapoi la Constanța, vin altă dată”
Sute de mașini au traversat, joi, în premieră, podul peste Dunăre de la Brăila, proaspăt inaugurat. Deși podul este funcțional, șoselele de legătură nu sunt gata încă.
Partea bună este că șoferii nu vor plăti nicio taxă timp de cinci ani. Ministrul Transporturilor a anunțat că, până la finalul anului, toate lucrările vor fi terminate. Supranumit Golden Gate de România, podul suspendat este al treilea ca mărime din Europa.
Podul are o lungime de aproape doi kilometri și a fost inaugurat, joi, cu o structură temporară de drumuri de legătură cu Galați și Brăila, pe de o parte, și cu Măcin și Tulcea, pe partea cealaltă.
Este cel mai mare proiect de infrastructură din România ultimilor 35 de ani. A costat nu mai puțin de jumătate de milliard de euro.
Oamenii au venit înainte de deschiderea oficială și au așteptat în căldură să trăiască momentul istoric al traversării podului suspendat. Când au văzut că apar întârzieri, unii s-au enervat.
Șofer: „Am venit de la Constanța special. A zis ora 13:00, e 13:30”.
Reporter: Și ce faceți?
Șofer: „Mă duc înapoi la Constanța, vin altă dată".
Șofer: „Special am venit. Suntem dezamăgiți că nu s-a respectat ora. De la Brăila au trecut, le-au dat drumul. Uite, am șansa să trec pe el".
Dintr-o eroare de comunicare a serviciilor de pază și securitate, câteva mașini de la Brăila au fost lăsate să traverseze Dunărea pe pod înainte de deschiderea propriu-zisă. Aceștia au fost primii șoferi care au trecut pe pod.
Bărbat: „E foarte bun și luxos. Am niște palpitații mari. Nu am trecut niciodată Dunărea pe pod. Noi suntem de la Brăila și treceam cu bacul".
Oficialitățile au marcat, bineînțeles, momentul istoric.
Klaus Iohnnis, președintele României: „Finanțările destinate infrastructurii mari arată că s-a înțeles pe deplin importanța acestor proiecte."
Marcel Ciolacu, premierul României: „Aduce o serie de beneficii clare pentru regiune: economie de timp și carburant."
Adina Valean, comisar european pentru Transport: „Un proiect românesc de succes și, în aceeași măsură, un proiect european de success. Ne așteptăm să aibă un impact pozitiv pentru regiunile Moldova și Dobrogea."
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „România își consolidează prin această investiție de infrastructură inclusiv rolul strategic la frontiera de est a Uniunii Europene și a Aliantei Nord-Atlantice".
Podul va fi deschis în fiecare zi lucrătoare între orele 8:00 și 21:00, iar în weekend se va circula fără întrerupere. Programul a fost instituit provizoriu, până când vor fi demontate macaralele care au fost folosite la ridicarea stâlpilor de susținere de 192 de metri, cele mai înalte construcții din România.