Surpriză pentru șoferi. O bucată din drumul expres Craiova - Pitești ar putea fi finalizată înainte de termen
Primul drum expres din România, care se construiește între Craiova și Pitești, va avea un lot terminat până la finalul anului.
Surprinzător, bucata de șosea de viteză dintre Slatina și Balș ar putea fi gata chiar înainte de termen. Însă, deocamdată, pe alte tronsoane ale drumului expres, care ar trebui să fie gata în 2024, nici măcar nu au început lucrările.
Pe drumul expres care va face legătură între Craiova și Pitești se lucrează doar pe jumătate din traseu. Între Craiova și Slatina, potrivit contractului, termenul de finalizare este 2022. Între Slatina și Pitești termenul este 2024, pentru că nu s-au terminat încă licitațiile.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Acolo unde muncitorii sunt deja pe șantier, stadiul lucrărilor arată diferit. Dacă între Craiova și Balș constructorul Tirrena Scavi a ajuns la 25% din execuție, între Balș și Slatina asocierea Construct - Spedition UMB - Tehnostrade - Consitrans a terminat 80% din lucrare.
Avansul spectaculos se vede și din aceste imagini filmate cu drona. Pe anumite bucăți este turnat deja primul strat de asfalt. Și podul peste Olt este aproape terminat. Au fost ridicați pilonii și numai pe anumite porțiuni mai rămân de montat grinzile de beton.
Drumul expres între Craiova și Pitești este o premieră pentru infrastructura românească.
Are 120 de kilometri, iar un kilometru costă aproape 8 milioane de euro. Lucrările pentru întregul drum se apropie de un miliard de euro, 85% fiind bani europeni.
Ar fi prima șosea de acest fel care se construiește în România. Seamănă cu o autostradă, dar e cu patru metri mai îngustă, cu mai puține elemente de securitate, prin urmare și limita de viteză este mai mică. Maximum 120 km/h la câmpie și 100 în zonele muntoase. Drumul expres poate fi transformat într-o autostradă, dacă fluxul de mașini crește.
Drumul Expres de la Craiova la Pitești este necesar pentru investițiile din zonă. În special pentru fabrica Ford de la Craiova, care ar putea astfel să-și scoată mai ușor producția din țară. Nu la fel stau lucrurile la autostrada Sibiu - Pitești. Pe bucățile de autostradă care ar traversa munții nu au fost terminate deocamdată licitațiile.
Când va fi terminat drumul expres, vom putea ajunge mai ușor de la București la Craiova. Dacă acum din Capitală facem în jur de patru ore până la Craiova, condusul pe noua șosea de viteză ar putea să ne economisească mai bine de o oră.