Studiu: SUV-urile emit mai mult gaz dăunător climei decât mașinile mai vechi
Popularitatea tot mai mare a SUV-urilor ultragrele în Anglia înseamnă că o mașină cu motor convențional cumpărată în 2013 va avea, în medie, emisii de carbon mai mici decât una cumpărată nouă astăzi, se arată într-un studiu, conform The Guardian.
Studiul realizat de grupul de campanie pentru climă Possible a spus că există o corelație puternică între venituri și deținerea unui SUV mare, ceea ce însemna că există un argument solid pentru introducerea unei taxe pentru emisiile vehiculelor în funcție de dimensiune.
Datele privind deținerea de vehicule în Anglia au arătat că gospodăriile aflate în clasa de venit din top 20% au șanse cu 81% mai mari să dețină o mașină cu emisii mari decât proprietarii de vehicule din celelalte 80%.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Grupul cu venituri de top 20% parcurge de trei ori mai mulți kilometri pe an decât cei cu venituri mai mici.
Studiul a constatat că impactul carbonului al obiceiurilor de conducere ale celor mai bogați a dăunat climei mai mult decât „celor celor mai săraci”.
Datele privind proprietatea mașinilor din cartierul londonez Kensington și Chelsea au descoperit că deținerea unui SUV era asociată cu locuirea într-o zonă mai bogată, cu atât mai mult pentru mașinile super-grele, cu emisii mari, cum ar fi Land Rover Defender. Aproape un sfert dintre mașinile din partea cea mai bogată a cartierului au intrat în această categorie, față de 5% pentru partea mai defavorizată.
Cercetarea vine pe fondul îngrijorării crescânde cu privire la impactul asupra mediului, sănătății și siguranței pe care îl are popularitatea tot mai mare a SUV-urilor, adesea vehicule foarte mari cu tracțiune integrală, care pot cântări în mod obișnuit mai mult de două tone.