Străzile din Capitală, nespălate de câteva luni. "Detergentul nu e în contract"

×
Codul embed a fost copiat

Stați în București și sunteți mirați că totul este murdar în jur? Iată explicația. În 4 sectoare din 6 nu s-au mai spălat străzile de la sfârșitul toamnei, iar praful gros s-a depus pe străzi, pe mașini și a intrat în locuințe.

Grav este că ridicat de curenții de aer, ajunge în plămânii noștri și ne îmbolnăvește. Abia după ce scandalul a ajuns în presă, unii edili au promis că vor lua măsuri.

Orice mașină parcată în București se acoperă în scurt timp de un strat gros de praf. Grav este că această pulbere fină care a umplut orașul în momentul în care este ridicată de vânt ajunge în plămânii noștri, odată cu alte substanțe chimice.

De ce am ajuns aici? 4 din cele 6 sectoare din București nu au luat nicio măsură încă din noiembrie. Este vorba despre sectoarele 1, 2, 5 și 6.

La mijloc este vorba de o confuzie birocratică, spun reprezentanții firmelor de salubritate. Contractele prevăd ca iarnă să se ocupe de deszăpezire și să spele străzile doar dacă media temperaturii zilnice depășește 7 grade.

Citește și
metrou suspendat
Povestea metroului din București, suspendat la 2 metri înălțime. De 1 an stă în aer

Costel Alexe, ministrul mediului: „Prin nesalubrizarea acestor artere, cantitatea de praf este mai mare în atmosferă, dacă vă uitați pe datele pe care le vedeți la noi și la datele ONG-urilor, cantitatea de pm10 și pm2.5 este mai mare în această perioadă a anului."

Abia după ce scandalul a ajuns în presă, autoritățile locale au reacționat.

În sectorul 6, străzile se vor spală începând de joi cu detergent special. Și primarul sectorului 2 promite că de vineri lucrurile vor sta altfel.

Mugur Toader, primar: „Cu jet de apă.”
Reporter: „Detergent se folosește?”
Mugur Toader, primar: „Nu”
Reporter: „De ce?”
Mugur Toader, primar: „Pentru că nu sunt cuprinși în contract. Contractul este încheiat în 1999. În noul contract vor fi cuprinse toate operațiunile”.

Problema este că un nou contract ar putea fi semnat abia la jumătatea anului. Rămân sectoarele 1 și 5 în care nu se vor spăla străzile în această iarnă. Între timp, oamenii încearcă să se descurce pe cont propriu.

Îngrijorarea oamenilor în legătură cu poluarea se vede foarte bine în vânzarea unor aparate. Este vorba de purificatoare de aer, care s-au vândut foarte bine iarna aceasta. În luna decembrie cu 75% mai multe decât în luna noiembrie, iar în ianuarie chiar mai multe. De altfel, 80% dintre comenzi vin din București.

Din cauza poluării cu pulberi fine riscăm amenzi de la Uniunea Europeană. Problema este că vara, praful este spălat fără detergent special în sectoarele 1, 4 și 5, iar din această cauza străzile nu sunt curățate eficient, spun specialiștii.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Citește și...
Câte zile din viaţă pierd bucureştenii în trafic.
Câte zile din viaţă pierd bucureştenii în trafic. "Intervalul negru": miercuri, între 17 şi 18

În fiecare an, șoferii din București pierd 9 zile și 11 ore din viață în blocajele din trafic. Mai mult decât vecinii din Ungaria și Bulgaria și chiar mai mult decât egiptenii.

Povestea metroului din București, suspendat la 2 metri înălțime. De 1 an stă în aer
Povestea metroului din București, suspendat la 2 metri înălțime. De 1 an stă în aer

Record rușinos pentru compania Metrorex. A trecut un an de când o garnitură a deraiat și a rămas suspendată în subteran. Deși a trecut atâta timp, vagoanele nu au fost ridicate nici până acum.

Nivelul poluarii din Capitala, peste nivelul maxim admis de UE. Reactia muncitorilor prinsi in timp ce
Nivelul poluarii din Capitala, peste nivelul maxim admis de UE. Reactia muncitorilor prinsi in timp ce "ineaca" o strada praf

Poluarea din Bucuresti depaseste permanent nivelul maxim admis de Uniunea Europeana. Cu toate acestea, santierele arunca tone de praf in atmosfera.

Recomandări
Proteste spontane la Rafinăria Petromidia. Sute de angajați refuză să mai intre la muncă
Proteste spontane la Rafinăria Petromidia. Sute de angajați refuză să mai intre la muncă

Peste 300 de angajaţi de la Rafinăria Petromidia protestează, marţi, nemulţumiţi de amânarea negocierilor pentru creşterile salariale, ei refuzând să mai intre la muncă până când nu vor primi un răspuns din partea conducerii.

Rusia a încetat să mai folosească dronele kamikaze iraniene în Ucraina. Motivul uluitor care a „înghețat” temuta armă
Rusia a încetat să mai folosească dronele kamikaze iraniene în Ucraina. Motivul uluitor care a „înghețat” temuta armă

Rusia nu ar mai folosi dronele sinucigașe de fabricație iraniană din cauza frigului, a declarat un oficial ucrainean, care a precizat că dronele sunt fabricate din plastic și alte materiale care nu pot face față înghețului.

Explozie urmată de incendiu pe platforma Kronospan din Sebeş
Explozie urmată de incendiu pe platforma Kronospan din Sebeş

Un incendiu major a izbucnit, luni noapte, în Sebeș, pe platforma Kronospan din municipiu.