Soluţiile oficiale pentru a reduce aglomeraţia la metrou. "Veniţi cu 15 minute mai devreme"
În lupta cu pandemia, autoritățile au decis să limiteze accesul bucureștenilor în metrou în momentele de maximă aglomerare a zilei.
Măsura este valabilă de miercuri și va fi aplicată la nevoie. Oamenii vor fi rugați să aștepte la suprafață câteva minute ca să nu se îmbulzească în galerii, pe peroane și în vagoane. Unii pasageri aprobă această măsură, dar sunt și bucureșteni care o critică. Polițiștii patrulează deja prin metrou și le cer oamenilor să poarte măști ori să păstreze distanța.
Chiar dacă poartă măștile corect, la anumite ore și pe anumite magistrale călătorilor le este imposibil să păstreze distanța între ei.
Cea mai aglomerată linie de metrou din București este magistrala M2. Aceasta face legătura dintre Berceni și Pipera. Perioada de vârf începe la ora 7 dimineața și se termină în jurul orei 9, când corporatiștii cu domiciliu în zona de Sud merg la muncă în Pipera. Oficial, frecvența în acest răstimp este de un tren pe minut.
În stația Aurel Vlaicu ajung peste opt milioane de călători pe an. Urmează Sudului, Univesității, cele două de la Unirii și Pipera cu 6-7 milioane de călători.
Metrorex a anunțat măsurile care vor fi luate pentru a evita aglomerarea.
Oamenii vor fi rugați să aștepte la suprafață câteva minute, dacă peronul este aglomerat. Medicii care vor interveni în cazul unei persoane cu probleme de sănătate, vor fi obligați, dacă situația o permite, să scoată pacientul din tren și să-i acorde primul ajutor pe peron, ca să nu țină garnitura pe loc.
Măsură a împărțit călătorii în două.
Bărbat: „Da, e o idee bună."
Bărbat: „Este o prostie, nu vreau să stau."
Dacă folosiți metroul dimineața, ar trebui să plecați cu 15 minute mai devreme pentru a nu întârzia, va sfătuiesc oficialii Metrorex.
Zilnic, în București, peste 700.000 de oameni călătoresc cu metroul.
O soluție ar fi creșterea frecvenței pe linia M2. Dar pentru asta Metrorex ar trebui să investească în depouri moderne. Există un proiect pentru prelungirea liniei și pentru construirea unui depou la Pipera. Din păcate, este doar pe hârtie și nimeni nu știe când vor începe și se vor termina lucrările.