Drumul de la purcel la mezel, scurtat de hipermarketuri cu magazine proprii. Cum ajunge carnea sa fie cu 10-20% mai ieftina
De la transare si pana la vanzare, fabricile de mezeluri isi asuma acum fiecare pas. Ca sa nu mai achite taxe peste taxe in hipermarketuri si-au facut magazine proprii in piete sau pe bulevardele cu vad.
Salamul ori pastrama de porc ajung in galantare in numai cateva ore, fara adaosurile comerciale, din marile magazine. Clientii trec cu vedere lipsa de varietate, multumiti ca platesc si cu 10-15% mai putin.
In 6 zile din 7, la 8 dimineata, 10 tone de carcasa de porc proaspat trasat ajung la fabrica din cartierul Berceni.
Dupa nici 2 ore, au trecut deja prin mainile unuia dintre cei 12 macelari. Bucatile pleaca mai departe ori spre vanzare directa in magazine, ori spre procesare in mezeluri. Pana la sfarsitul zilei, purcelul e transformat in carnati, salam si parizer si merge in etapa finala.
Odata scoase din afumatoare, toate produsele poposesc in galantar in numai o zi. Mai rapid de atat nu se poate, decat daca sacrifici porcul din propria curte.
Adica ei produc, tot ei iau banii din casa. Asa ca isi permit sa tina preturile mai jos cu 10- 20 de procente fara de concurenta.
Fabricantul care administreaza un punct de vanzare avea, acum 4 ani, 50 de magazine. Acum sunt 150. Ca sa vedeti cum sunt ele primite de clienti, aflati ca dupa deschiderea unui prim magazin in Piata Sudului a mai aparut o idee, sa mai deschida inca unul, in celalalt capat al pietei, la 50 de metri distanta.
In prezent, jumatate din fabricile de mezeluri si semipreparate din carne au in dezvoltare o retea proprie de vanzare, cu cel putin 5 magazine.