Solutia Companiei de Drumuri in cazul constructiilor abandonate. Lucrarile la 10 proiecte importante vor fi reluate
Compania Nationala de Drumuri le-a pus gand rau constructorilor care tot amana lucrarile si vrea sa execute in regie proprie portiunile de drum lasate in paragina.
10 variante de ocolire si pasaje din tara sunt pe lista, iar lucrarile vor fi terminate cu finantare europeana, dar si cu bani din bugetul propriu.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere vrea sa termine cat mai repede cateva proiecte abandonate de constructori.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Catalin Homor, directorul CNAIR: "Detinem controlul absolut pentru ca este organizarea noastra interna ca proiectele sa fie facute exact cum ne-am propus. Sa evitam tot felul de imprevizibilitati legate de constructori neseriosi, oameni care au venit sa faca bani, nu constructii."
Vor fi reluate lucrarile la centuri si pasaje din Timisoara, Arad, Sacuieni, Carei si Suceava, unele incepute in urma cu 9 ani.
La Timisoara de exemplu, in 2008, autoritatile au decis construirea centurii de sud a orasului, un drum de 25 de kilometri. Dupa ce au comandat studiul de fezabilitate, proiectul s-a blocat. L-au reluat in 2011, dar l-au oprit din nou. Lucrarea va fi reluata si are termen de finalizare 2019.
Simion Horatiu, director DRPD Timisoara: "Aceste proiecte nu mai corespund la aceasta ora datorita normativelor noi aparute din punct de vedere al imbracamintilor rutiere si a sigurantei rutiere, se impune o noua revizie a acestei documentatii. "
La Suceava, in 2009, autoritatile au aprobat constructia unei variante de ocolire a orasului, pe care au impartit-o in trei. Cateva luni mai tarziu, contractul a fost reziliat.
Ovidiu Laicu, director DRPD Iasi: "Din cauza unor constructori mai putin seriosi, mai putin pregatiti sau mai putin interesati, noi am reziliat contractul fara a face vreun tronson. "
Reprezentantii Companiei Nationale de Drumuri sustin ca vor executa aceste lucrari cu angajatii si echipamentele lor, cu bani de la stat si de la Uniunea Europeana. Asa cum au facut, de exemplu, bucata de autostrada Orastie Sibiu, terminata in 3 luni.
Compania va incepe si proiecte noi, cum ar fi sensuri giratorii in trei puncte negre de pe DN1, unde s-au produs multe accidente.