Șoferul teribilist decedat în Mamaia conducea un bolid cu peste 300 de cai putere, care atinge 100 km/h în 4 secunde
Graba inexplicabilă a unui șofer de 32 de ani s-a terminat cu o tragedie în stațiunea Mamaia.
Aflat la volanul unei mașini cu peste 300 de cai putere, el a fost filmat cum făcea semn cu farurile să-i fie eliberată șoseaua până s-a lovit de un stâlp de ciment pe care l-a rupt.
Câteva zeci de minute mai târziu, a murit la spital. Potrivit Codului Rutier, în România, folosirea abuzivă a sistemului de lumini se sancționează cu puncte de penalizare.
O cameră de la bordul mașinii a surprins cursa care a avut loc pe principalul bulevard din Mamaia.
Șoferul care conduce mașina de culoare albă, pictată cu flacări, face semne - cu farurile - că să-i fie eliberată calea.
Apoi, accelerează. Trece de un sens giratoriu, frânează când întâlnește o alta mașină - obstacol pe șosea - și, după câteva sute de metri, lovește un autoturism, apoi se oprește într-un stâlp.
Bărbatul aflat la volanul mașinii avea 32 de ani. Avea mai multe apartamente pe litoral pe care le închiria turiștilor.
Mașina pe care o conducea este un Dodge Challanger III - un așa numit "muscle car", un vehicul cu motor puternic, de peste 300 de cai putere, și tracțiunea pe roțile din spate - greu de ținutîn frâu.
Mașina atingea viteza de 100 km/h în 4 secunde și jumătate.
După impact, vehiculul s-a încovoiat în jurul stâlpului.
Șoferul a fost scos în viață din mașina făcută praf. S-a stins însă la scurt timp din cauza rănilor. Era pasionat de mașini puternice. Vehiculul în care a murit avea numărul de înmatriculare HEL - de la infern, în engleză. Pentru iubita lui, alesese - de asemenea - un bolid.
Viteza și agresivitatea în trafic sunt cauzele care ar fi dus la aceasta tragedie - spun polițiștii.
Vasile Ivanov, instructor auto: "Trebuie introdus în legislație conducerea agresivă și amenzi, amenzi și camere de luat vederi cât mai multe. Cum ai o mașină mare ți se pare că ești stăpânul șoselelor".
Într-un studiu recent, 55% dintre șoferii chestionați au recunoscut că folosesc excesiv sistemul de lumini și claxoanele împotrivă celor care - cred ei - îi încurcă în trafic. 70% dintre conducătorii auto au declarat că - cel puțin odată - au fost șicanați în trafic.
Flash-urile despre care vorbesc șoferii în studiu au fost folosite și de șoferul mort pe bulevardul din Mamaia.
Codul rutier le sancționează cu 2 puncte de amendă.