Şoferii de taxi și livratorii, victimele unei noi metode de înşelăciune. Cum sunt păcăliți de aşa-zişii clienţi
O nouă metodă de înşelăciune face victime printre şoferii de taxi, cei de la companiile specializate în ridesharing, precum şi livratorii de alimente.
La scurt timp după ce primesc comenzile, aşa-zişii clienţi, pretinzând că sunt bolnavi, sau au copii în îngrijire, îi contactează şi le cer să încarce cartele SIM, ori să depună diverse sume la bancomat, cu promisiunea că vor primi înapoi banii şi un comision. Ulterior, cei care au plasat comenzile nun le mai răspund la telefon. Săptămâna aceasta, şoferul unei firme de ridesharing din Suceava a fost înşelat cu 6000 de lei.
”În ultima perioadă, tot mai mulţi şoferi de taxi, autovehicule tip ridesharing sau livratori de comenzi de la diverse firme sau restaurante au căzut pradă unor persoane care le-au determinat să le facă aşa-zise mici comisioane invocând lipsa timpului, faptul că sunt bolnave sau au în întreţinere minori şi nu pot părăsi locuinţa. Părţile vătămate au fost convinse ca înainte de livrarea produselor alimentare comandate sau înainte de a se prezenta la locaţia de pornire a cursei tip taxi, să treacă pe la diverse bancomate sau automate de plăţi şi să depună diverse sume de bani, să achite produse sau să încarce cu credit cartele SIM, cu promisiunea returnării sumelor la momentul livrării alimentelor sau al iniţierii cursei de taxi”, transmit, duminică, oficialii Poliţiei judeţene Suceava.
Alegeri 2024
21:55
Alegeri prezidențiale. Primarul Dominic Fritz: ”Un cetățean a fost amendat pentru o postare despre Elena Lasconi pe Facebook”
20:15
AUR depune plângere penală împotriva ministrului de Externe: ”Fraudare masivă a alegerilor prezidenţiale” din diaspora
19:14
Alegeri prezidențiale 2024. Secțiile de vot din toată țara sunt pregătite. Pedepse aspre pentru cei care încalcă legea
19:07
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
Păgubiţii îşi dau seama că au fost victime ale unor înşelăciuni abia în momentul în care aşa-zisul client nu mai răspunde ulterior la telefon sau blochează apelurile. Un astfel de caz a fost semnata săptămâna aceasta la Suceava, unde şoferul unei firme de ridesharig, un tânăr de 25 ani, din comuna Brodina, a primit o comandă, în urma căreia a fost înşelat cu aproximativ 6000 lei.
”Cu ocazia cercetărilor efectuate s-a stabilit faptul că bărbatul îşi desfăşoară activitatea în calitate de conducător auto la o firmă de ridesharing, iar la data de 13.09.2024, acesta se afla în timpul serviciului pe raza municipiului Suceava, atunci când a primit o comandă prin intermediul aplicaţiei atribuită unui număr de telefon. Ca urmare a acceptării acesteia, a fost apelat telefonic de către un bărbat necunoscut ce i-a solicitat să se deplaseze la cel mai apropiat magazin pentru a depune şi anumite sume de bani, furnizând o adresă de email. În continuare, persoana vătămată a dat curs solicitării şi a depus la mai multe aparate de tip self-pay suma totală de 6000 lei. Întrucât nu mai avea bani, tânărul de 25 ani i-a comunicat clientului cu care se afla în convorbire telefonică acest aspect, iar bărbatul necunoscut a întrerupt orice legătură. Întrucât a realizat că a fost înşelat, persoana vătămată a decis să sesizeze organelor de poliţie cele întâmplate”, precizează Poliţia.
Se fac cercetări pentru identificarea persoanei care l-a înşelat pe tânăr, fiind deschis dosar penal care vizează infracţiunea de înşelăciune Un caz similar s-a petrecut tot la Suceava, fapta fiind reclamată la Poliţie în 12 septembrie, de către o femeie care a povestit că a fost înşelată de o persoană necunoscută.