Sicrie pe sine. Doua din trei tramvaie ar trebui scoase din uz

×
Codul embed a fost copiat

Carnagiul din centrul Iasiului se poate repeta in orice minut si in orice colt al Romaniei. Toata tara este plina de tramvaie vechi, iar oamenii se urca in ele fara sa stie ca au probleme uriase la sistemul de franare.

Autoritatile noastre ridica din umeri. N-au bani sa cumpere vagoane noi si accepta harburi aruncate de tarile civilizate. Problema este ca nici nu le testeaza. De pilda, cel care, ieri, a omorat un om si a zdrobit sase vehicule, nu fusese verificat in panta.

Anchetatorii recunosc ca dezastrul putea fi mult mai mare. In orice clipa a existat riscul ca toate masinile spulberate sa bubuie pentru ca aveau benzina in rezevor. Frustrant este ca nimeni nu poate sa spuna clar ce s-a intamplat. Insa explicatii ar fi destule.

La fel ca in toata tara, si tramvaiele din Iasi au cel putin 30 de ani vechime. Cel care ieri a semanat moarte a fost facut in '73. Noi l-am primit de la elvetieni acum trei luni. Anchetatorii sunt siguri ca avea revizia facuta si ca sistemele de franare au functionat, nu cum s-a plans vatmanul.

Doar ca in orasul celor sapte coline, plin de strazi in panta, probele se fac intr-un hangar pe loc drept si nu pe traseu ca sa vada toata lumea daca masinaria chiar functioneaza.

Citește și
Accident
SOCANT. Un tramvai a invartit 5 masini in aer, la Iasi. Un mort si 3 raniti
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Investigatorii cred ca vatmanul, cunoscut ca vitezoman cu mai multe accidente la activ, avea 50-60 de km la ora. Foarte mult, pentru un tramvai care incepe sa coboare un deal. Cand a simtit ca se intampla ceva, omul a apasat pe rand toate cele trei sisteme de franare.

Prima maneta actioneaza asupra motorului, a doua blocheaza rotile, iar un buton activeaza o greutate si ar trebui sa il opreasca de tot. Si totusi tramvaiul s-a dus ca o sanie peste masini si oameni nevinovati.

De fapt, cam toate tramvaiele noastre au probleme la sistemul de franare. Am facut un experiment cu unul din anii '60 si cu unul din anii '80. Primul, desi mergea cu 5 kilometri la ora, s-a oprit abia dupa un metru, desi omul a actionat maneta.

In Bucuresti, fiecare tramvai in parte este o legenda. Doar unul din trei este sigur. Peste 30% au un grad de uzura de peste 100% si ar trebui scoase din circulatie urgent si reparate.

Si Timisoara este plina de harburi.

Doar la Oradea am gasit zece tramvaie de ultima generatie.

Revenind la tragedia de la Iasi, procurorii au decis ca in aceasta noapte sa duca tramvaiul care a omorat un om in locul tragediei pentru reconstituire.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
Citește și...
Tragedia de la Iasi. Vatmanul cercetat in libertate
Tragedia de la Iasi. Vatmanul cercetat in libertate

UPDATE: Vatmanul care a provocat accidentul de la Iasi soldat cu moartea unei persoane si ranirea grava a altor cinci va fi cercetat in libertate, au decis, joi seara, magistratii Tribunalului Iasi.

SOCANT. Un tramvai a invartit 5 masini in aer, la Iasi. Un mort si 3 raniti
SOCANT. Un tramvai a invartit 5 masini in aer, la Iasi. Un mort si 3 raniti

GALERIE FOTO. Scene inspaimantatoare la Iasi, unde un tramvai a spulberat cinci masini si s-a oprit intr-un autobuz plin cu calatori. Unul dintre autoturisme a fost strivit sub greutatea vagonului, iar barbatul aflat la volan a fost practic sfartecat.

Cu castile in urechi, a pasit spre moarte. Calcat de tramvai si tarat 15m
Cu castile in urechi, a pasit spre moarte. Calcat de tramvai si tarat 15m

Neatent la ce se intampla in jur, timisoreanul s-a apucat sa traverseze prin fata tramvaiului ce abia plecase din statie. Vatmanul claxona disperat, spun martorii, insa pietonul a sarit practic pe sine si n-a mai avut cum sa-l evite.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB
CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB

Estimarea de creștere economică a României a fost recalculată la Comisia Europeană, cu mult sub valoarea stabilită inițial. Pentru 2024, estimarea de creștere economică a României a fost revizuită de la 3,3 la 1,4%.