Propunerea inedita pentru fluidizarea traficului pe DN1. Cum vor arata drumurile Romaniei in 2013
Daca ideea ar fi pusa in practica, turistii ar ajunge mult mai repede in statiuni. La intoarcere insa, apar problemele, pentru ca nu prea exista rute alternative. O solutie ar trebui gasita pana cand vom avea autostrazi adevarate.
Zi de zi, DN 1 este aglomerat, iar in weekend, soferii sunt condamnati sa stea ore intregi in trafic.
Noul ministru de Interne, Radu Stroe are insa o propunere inedita pentru rezolvarea ambuteiajelor: transformarea DN1 in drum cu sens unic.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Poate reusim sa stabilim un drum cu sens unic intr-o directie si intoarcere printr-o alta directie, nu stiu, sa vedem, macar s-ar mai putea fluidiza, cat o mai fi necesar, 6 luni, un an. "
Exista insa o problema : soferii nu au rute ocolitoare convenabile de intoarcere.
De la Bucuresti spre Sinaia, un sofer care nu se grabeste face cam doua ore. La intoarcere are la dispozitie doua rute, in afara de DN 1 : unul este DN1A, care inseamna un traseu de 210 kilometri. Solutia cea mai la indemana ar fi drumul prin Targoviste spre Bucuresti, un drum de 140 de kilometri. Insa ce face turistul care a fost in Azuga sau Predeal, care nu se poate intoarce spre Sinaia, ci va trebui s-o ia pe Cheia?
Planul abia ce a ajuns pe masa Politiei Rutiere. Lucian Dinita, seful Politiei Rutiere a declarat pentru Gandul.info ca directia generala se gandeste la rutele ocolitoare. Daca aceasta masura ar intra in vigoare, va functiona pana cand va fi gata Autostrada Comarnic-Brasov. Un alt proiect mult intarziat pentru care premierul da vina pe Consiliul de Solutionare a Contestatiilor.
Si nu doar DN 1 e foarte aglomerat: si pe celelalte drumuri se circula foarte greu. Mai grav e ca aglomeratia pe sosele va fi tot mai mare. Potrivit unui top realizat de CNADNR in 2015 cele mai aglomerate drumuri din Romania vor fi Bucuresti - Pitesti, Bucuresti - Urziceni, Focsani - Adjud, Cluj - Turda sau Constanta - Eforie.
Ar putea sa ajute totusi cei 250 de kilometri de autostrada, care ar trebui finalizati anul acesta. 82 de kilometri sunt din tronsonul Orastie - Sibiu. Inca 39 pe Nadlac-Arad, 27 din Lugoj-Deva, 32 de kilometri Deva - Orastie si 6 din Autostrada Transilvania, Brasov - Bors.