Șefa CNIR a vizitat șantierele din zona Bucureștiului. În ce stadiu se află noua centură, A0
Hotărâtă să afle de ce reușesc constructorii să termine drumurile din zona capitalei, șefa Companiei Naționale pentru Infrastructură Rutieră a vizitat miercuri mai multe șantiere.
Acolo se construiesc pasaje, se lărgește actuala centură și se construiește una nouă. În unele locuri a găsit muncitori puțini, în altele, unde nu erau gata expropierile, erau și arheologi care săpau după urmele strămoșilor geți.
Prima oprire a fost la pasajul din zona Mogoşoaia, pe centura Capitalei, unde au fost ridicaţi câţiva stâlpi.
Proiectul a ajuns la un stadiu de 15 la sută şi ar trebui terminat în 2022. Tot pe actuala centura, în zona Cernica, pe şantierul unde se ridică un sens giratoriu suspendat, nu există nici măcar un stâlp. Şantierul a fost inaugurat în mai, iar lucrările trebuie finalizate în august anul viitor. Un termen foarte scurt. Cu toate acestea, pe şantier erau astăzi doar 25 de muncitori şi câteva utilaje. Şefii de la CNAIR şi jurnaliştii au primit aceleaşi explicaţii şi promisiuni. Că deocamdată sunt cabluri, ţevi şi alte utilităţi de mutat, iar dacă firma ar aduce mai mulţi muncitori, aceştia ar sta degeaba.
La intersecţia şoselei de Centură cu Şoseaua Olteniţa, o altă zonă urâtă de şoferi pentru aglomeraţia uriaşă, se contruieste alt pasaj. Deocamdată este în etapa de organizare a şantierului. Înregistrăm şi aici o promisiune.
Paulo Matteo, reprezentant Intera: "În august 2022 va fi gata."
În zona Berceni de pe centura se face încă un pasaj. Erau 20 de muncitori. Constructorul promite că într-o lună vom vedea mai mulţi oameni şi că va respecta termenul de finalizare- 2 ani.
Pasajul de la Domneşti înregistrează cea mai mare întârziere. A început în ianuarie 2019. Trebuie terminat anul viitor în septembrie, dar stadiul este de 7 la sută.
Nici nouă centură a Capitalei, A0, începută de curând cu focuri de artificii, nu se urneşte mai uşor.
Constructorul spune că a adus pe şantier 200 de muncitori, 50 de utilaje, dar aşteaptă. Deşi a început lucrările cu o lună mai devreme, poate munci doar pe 1.5 km pentru că nu au fost terminate încă exproprierile. În plus, arheologii au găsit pe şantier urme ale geţilor chiar în mijlocul autostrăzii.
În afară de lipsa exproprierilor şi a arheologilor, constructorii mai au o problemă. Localnicii din zona au aflat că în apropierea lor, sub cerul liber pot găsi metal. Aşa că au vizitat şantierele pe timpul nopţii şi au luat elemente din utilaje. Constructorul a făcut un contract cu o firmă de pază şi a cerut ajutorul Jandarmeriei.
Potrivit Ministerului Transporturilor, Jandarmeria a acceptat să vină la fiecare apel când şantierul va fi călcat de hoţii de fier vechi.
Autostrada de centură a Capitalei de aproape 100 de kilometri va costa mai bine de un miliard de euro, iar 85 la sută sunt bani europeni. Constructorul a promis că jumătate din noua centura, adică partea de sud, ar trebui să fie gata în 3 ani.