Scandal la varful Tarom. Consiliul de Administratie vrea sa-l schimbe pe managerul belgian
Scandal imens la varful Tarom. Compania aeriana de stat, condusa de 8 luni de un manager belgian, care a reusit sa o revigoreze dupa ani buni de pierderi, vrea sa revina la o conducere suta la suta romaneasca.
Cel putin asa sustine Consiliul de Administratie, care il acuza pe director ca nu si-ar fi indeplinit obligatiile si ca nu intelege cultura si legile romanesti.
Cifrele arata insa contrariul.
Board-ul romanesc al TAROM il acuza pe managerul belgian ca nu si-a respectat obligatiile.
Dan Pascariu, presedinte CA TAROM: "Domnul director a facut achizitii care nu erau in planul de management, a angajat personal, desi ne intelesem sa inghetam angajarile pentru ca avem destui oameni si nu si-a indeplinit nici 30 la suta din obligatii".
Managerul strain respinge insa toate aceste acuzatii si spune ca performantele obtinute de el in ultimele luni se regasesc in contabilitatea companiei.
De cand a preluat conducerea companiei, pierderile au scazut de la 230 de milioane de lei, la doar 60.
Culmea este ca cei din consiliul de administratie recunosc utilitatea masurilor luate de catre belgian, dar au si reprosuri.
Dan Pascariu: "Dupa parerea mea, este o greseala sa aduci manageri straini la conducerea unei companii romanesti. Ei nu au de unde sa stie legislatia noastra si nici cum sa se descurce intr-o asemenea pozitie".
Consiliul de Administratie nu are drept de semnatura si l-a numit pe Nicolae Demetriade in functia de director executiv. Acesta a mai fost director general la Tarom, insa fara performante remarcabile.
Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor: "A fost pe lista initiala si eu regasindu-l pe lista am considerat ca e nevoie de cineva cu experienta in aviatie. Pentru ca sunt doua pareri diferite, am trimis auditul ministerului sa verifice sa vedem cine are dreptate".
Scandalul de la Tarom a pornit dupa ce Christian Heinzmann, numit in noiembrie 2012 la conducerea companiei, a acuzat boardul institutiei ca a facut presiuni asupra ca sa semneze de "bunavoie" reducerea contractului sau de la 4 ani la 1 an.
Mandatul belgianului, de 59 de ani, cu 25 de ani de experienta in industria aviatica, se termina in luna noiembrie.