Reticență a publicului în utilizarea AI la producerea știrilor. Rezultatele surprinzătoare ale unui sondaj Reuters

inteligenta artificiala,
Profimedia

Utilizarea inteligenței artificiale în producția de știri se lovește de scepticismul publicului, care nu are încredere în rezumatele oferite de instrumentele AI ale unor giganți precum OpenAI și Google, arată un raport al Institutului Reuters.

Preocupările globale legate de utilizarea inteligenţei artificiale (AI) în producţia de ştiri şi în dezinformare sunt în creştere, a constatat un raport publicat luni de Institutul Reuters pentru Studierea Jurnalismului.

Raportul anual al institutului, "Digital News Report", care în acest an se bazează pe sondaje la care au participat aproape 100.000 de persoane din 47 de ţări, oferă o imagine a obstacolelor cu care se confruntă mass-media în ceea ce priveşte creşterea veniturilor şi susţinerea afacerilor.

Redacţiile la nivel global încearcă să găsească soluţii pentru o nouă provocare adusă de AI generativă, în contextul în care giganţi tehnologici şi startup-uri precum Google şi OpenAI concep instrumente care oferă rezumate ale informaţiilor şi care pot absorbi traficul de pe site-urile de ştiri.

Raportul a constatat, însă, un scepticism al consumatorilor în ceea ce priveşte utilizarea AI pentru crearea de conţinut de ştiri, în special în cazul subiectelor sensibile, cum ar fi politica, transmite Agerpres.

Citește și
euro 2024
Inteligența Artificială prevede o surpriză uriașă la EURO 2024
Ministrul de externe al Turciei face un anunț șoc, după o vizită la Moscova: "Nu există scăpare"

Potrivit sondajului, 52% dintre respondenţii din Statele Unite şi 63% dintre respondenţii din Marea Britanie au declarat că s-ar simţi inconfortabil în prezenţa ştirilor produse în principal cu ajutorul AI. Raportul a chestionat 2.000 de persoane din fiecare ţară, menţionând că respondenţii au declarat că se simt mai confortabil în privinţa utilizării AI în culisele activităţilor de redacţie, pentru eficientizarea activităţii jurnaliştilor.

A fost surprinzător de observat nivelul de suspiciune", a spus Nic Newman, asociat senior de cercetare la Institutul Reuters şi autor principal al "Digital News Report".

"Oamenii au avut, în general, temeri cu privire la ceea ce s-ar putea întâmpla cu fiabilitatea şi încrederea în conţinut", a adăugat el.

Preocupările legate de conţinutul de ştiri false din mediul online au crescut cu trei puncte procentuale comparativ cu anul trecut, 59% dintre respondenţii la sondaj arătându-se îngrijoraţi. Această cifră a fost mai mare în Africa de Sud şi în Statele Unite, cu 81%, respectiv 72%, în ambele ţări fiind organizate alegeri în acest an, se arată în raport.

O altă provocare cu care se confruntă organizaţiile media este lipsa dorinţei generale a publicului de a plăti pentru abonamentele la sursele de ştiri. După o oarecare creştere în timpul pandemiei, 17% dintre respondenţii din 20 de ţări au declarat că au plătit pentru ştiri online, o cifră care a rămas neschimbată în ultimii trei ani, se arată în raport.

De asemenea, abonaţii surselor de ştiri din Statele Unite se arată dispuşi, într-o proporţie semnificativă, să plătească tarife reduse în baza perioadelor de încercare sau a promoţiilor, 46% plătind mai puţin decât preţul integral pentru abonamentele lor.

Tik-tokerii sunt mai bine văzuți de public

Influencerii joacă un rol mai important decât organizaţiile media din mainstream în furnizarea de ştiri utilizatorilor platformelor online populare precum TikTok. Dintre cei peste 5.600 de utilizatori de TikTok care au participat la un sondaj şi au declarat că au folosit această aplicaţie pentru ştiri, 57% au spus că au acordat mai multă atenţie unor personalităţi, comparativ cu un procent de 34% care au afirmat că urmăresc preponderent jurnalişti sau organizaţii media.

Aceste constatări demonstrează că redacţiile trebuie să clădească o relaţie directă cu publicul lor, în acelaşi timp "folosind strategic platformele pentru a se conecta cu oameni la care este mai dificil de ajuns, cum ar fi publicul mai tânăr", a declarat Newman. „Vedem că aceşti influenceri au un rol mai mare pe platforme", a precizat el.

Articol recomandat de sport.ro
Cine sunt posibilele adversare ale României din optimile EURO 2024! Cinci variante: 4 campioane mondiale și europene + coșmarul lui Hagi!
Cine sunt posibilele adversare ale României din optimile EURO 2024! Cinci variante: 4 campioane mondiale și europene + coșmarul lui Hagi!
Citește și...
O tehnologie ultrasensibilă bazată pe AI poate detecta cancerul mai repede decât metodele standard. „Un progres semnificativ”
O tehnologie ultrasensibilă bazată pe AI poate detecta cancerul mai repede decât metodele standard. „Un progres semnificativ”

O metodă de detectare a ADN-ului tumoral în sânge, bazată pe inteligenţă artificială (AI), a demonstrat într-un studiu o sensibilitate fără precedent în ceea ce priveşte predicţia recurenţei cancerului.

 

Inteligența Artificială prevede o surpriză uriașă la EURO 2024
Inteligența Artificială prevede o surpriză uriașă la EURO 2024

Campionatul European de Fotbal din 2024 va începe pe data de 14 iunie, cu meciul programat pe Allianz Arena din Munchen. Țara gazdă – Germania – va evolua în compania Scoției.

Neo Art Concept, locul unde arta și știința s-au îmbinat perfect prin inteligența artificială și realitatea augmentată
Neo Art Concept, locul unde arta și știința s-au îmbinat perfect prin inteligența artificială și realitatea augmentată

Inteligența artificială și realitatea augmentată s-au îmbinat perfect cu arta și știința. Peste 150 de instalații interactive și inedite, realizate de artiști români și străini, au fost prezentate la un festival aflat la a doua ediție.  

Fonduri-structurale.ro lansează prima platformă din România cu asistent AI specializat în identificarea surselor de finanțare
Fonduri-structurale.ro lansează prima platformă din România cu asistent AI specializat în identificarea surselor de finanțare

Firma de consultanță Fonduri-structurale.ro a lansat prima platformă din țară care utilizează un asistent bazat pe inteligență artificială pentru identificarea oportunităților de finanțare disponibile.

Formula 1. Trofeul va fi conceput de inteligenţa artificială pentru Marele Premiu al Canadei
Formula 1. Trofeul va fi conceput de inteligenţa artificială pentru Marele Premiu al Canadei

Pentru prima dată în circuit, trofeul Marelui Premiu de la Montreal va fi conceput de inteligenţa artificială.

Recomandări
Cele 32 de state membre ale NATO l-au numit pe Mark Rutte în funcția de secretar general al Alianţei militare
Cele 32 de state membre ale NATO l-au numit pe Mark Rutte în funcția de secretar general al Alianţei militare

Cele 32 de state membre ale NATO l-au numit miercuri pe prim-ministrul interimar olandez Mark Rutte în postul de secretar general al Alianţei.  

Elena Lasconi a câștigat, din primul tur, alegerile pentru funcția de președinte al USR, cu peste 68% din voturi
Elena Lasconi a câștigat, din primul tur, alegerile pentru funcția de președinte al USR, cu peste 68% din voturi

Elena Lasconi a câștigat alegerile interne din USR pentru funcția de președinte al Uniunii Salvați România, chiar din primul tur, cu peste 65%.  

Prima dezbatere între Biden și Trump înaintea alegerilor prezidențiale va avea loc vineri. Ce cred alegătorii americani
Prima dezbatere între Biden și Trump înaintea alegerilor prezidențiale va avea loc vineri. Ce cred alegătorii americani

Americanii se pregătesc pentru unul dintre cele mai importante momente politice ale acestei veri: prima dezbatere live între cei doi candidați la Casa Albă, Joe Biden și Donald Trump, care va putea fi urmărită LIVE pe stirileprotv.ro.