Restaurantele cu meniuri scurte atrag tot mai mulți clienți. Locurile disponibile pentru o zi se epuizează în câteva secunde
Restaurantele mici, cu meniuri scurte, atrag tot mai mulți clienți. Bucătarii se concentrează pe mai puține feluri de mâncare, pe care oamenii le apreciază pentru prospețimea ingredientelor și modul creativ în care sunt pregătite.
Dovadă că pe platformele de rezervări, locurile disponibile pentru o zi se epuizează în câteva secunde pentru aceste restaurante de nișă.
Într-un restaurant cu specific corean din Capitală, fiecare masă are în centru o mică plită. Mâncarea se gătește în fața clienților care pot decide cât de mult să stea carnea pe grătar.
Silvia Oprea, managerul restaurantului: „Avem aici vita marinată în stil corean, porcul picant și puiul picant. Toate acestea fac parte din bbq-ul pe care noi în avem.”
Reporter: Este o carne doar asezonată, crudă, nu e nimic gătit aici?
Silvia Oprea, managerul restaurantului: „Exact, Iar aici este fleica de porc, foarte populară la coreeni.”
Clienții care ajung acolo au un număr mic de preparate din care pot alege, dar în care bucătarii și-au pus toată priceperea și creativitatea. Un exemplu este și orezul cu legume care vine la masă într-un bol încins.
Conceptul a prins atât de bine încât, în cele mai multe dintre zile, abia se mai găsesc locuri libere. Doar în ultimele două săptămâni, de exemplu, au mâncat aici mai bine de 1 mie 500 de clienți.
Client: „Am comandat un set, un meniu cu de toate.”
Astfel de restaurante mici, care se bazează pe câteva feluri de mâncare, prind tot mai bine. Este și exemplul unui local din București în care vedete sunt chifteluțele. Cele de vară cu piure de cartofi, dar și cele vegetariene servite pe un pat de orez cu sos curry au cucerit mulți gurmanzi.
Ala Dumitrache, proprietarul restaurantului: „Avantajul e ăsta - prospețimea. Faptul că avem rulaj mare pe aceleași produse, suntem siguri că sunt fresh, carnea e tocată în ziua în care noi facem mixurile și apoi chiftelele. Le coacem în porții mici, deci nu apucă să se întărească. Sun mici pași din aproape în aproape care țin produsul bun.”
Restaurantele de acest tip sunt printre cele care au și cei mai mulți clienți. În jurul lor se formează comunități de oameni care vin special pentru felul de mâncare preferat, pe care nu îl mai găsesc în altă parte. Multe localuri cer rezervare în prealabil, pentru o mai bună gestiune. Iar timpul petrecut la masă este limitat.
Ionuț Berbecaru, reprezentantul unei platforme de rezervari restaurant: „Din datele pe care le avem noi, media în București este de 1 oră și 20 de minute petrecute la masă. Cu toate astea, restaurantele oferă, în medie, două ore. Grupurile mari pot sta și mai mult. Sunt tot mai multe restaurante si au cei mai multi clienți.”
Au tot mai mai mulți clienți și prin localurile de brunch în special în weekenduri. Sunt o combinație între mic dejun și prânz, unde clienții pot mânca la o singură masă, cele mai delicioase feluri de mâncare potrivite pentru ambele momente ale zilei.