Reparații capitale la pistele de pe Otopeni. Specialiștii spun că vor exista întârzieri
După mai bine de 20 de ani, la aeroportul Otopeni încep lucrări de reparaţii capitale ale pistelor.
Pentru început a fost semnat un contract pentru refacerea unei căi de rulare, adică porţiunea pe care avioanele merg cu viteză mai mică, până să decoleze, sau după aterizare.
Apoi, una dintre piste ar urma să fie închisă o perioadă, timp în care pasagerii ar putea avea parte de întârzieri, atrag atenţia specialiştii în aviaţie. Conducerea aeroportului spune că nu va fi aşa.
Primele lucrări vor fi făcute la calea de rulare Delta, adică porţiunea pe care avioanele merg cu viteză mai mică, de câteva zeci de kilometri pe oră, până când să ajungă pe pista 1, de pe care decolează sau pe care aterizează.
Nici căile de rulare şi nici pistele nu au mai beneficiat de reparaţii capitale de mai bine de 20 de ani.
Ionuţ Ciurea, Pro Infrastructura: "Mulţi dintre pasionaţii de aviaţie compară cele două piste ale aeroportului cu nişte calorifere, trepidaţiile sunt majore în momentul în care decolează şi aterizează aeronavele. Au fost probleme pe pista de Sud, dinspre oraş, cu un avion 747 care pur şi simplu în momentul în care a decolat, a exfoliat câteva bucăţi de asfalt de pe pistă."
Iar din cauza gropilor din căile de rulare, fostul director Tarom spunea că este nevoit să schimbe anvelopele avioanelor de până la cinci ori pe săptămână, nu lunar, cum ar fi normal.
Fostul director TAROM: "Pe noi, în acest moment, ne încurcă gropile din calea de rulare şi care ne taie de fapt roțile avioanelor şi pe care le schimbăm într-un mod halucinant şi care sunt costuri masive pentru noi."
Pentru început este peticită pista 1, care va fi gata în toamnă. Atunci vor începe lucrările de la calea de rulare Delta, aferentă pistei. După ce vor fi gata, adică în primăvara anului viitor, încep lucrările la pista 2, care vor fi făcute pe porţiuni. Pista va fi închisă câte o treime şi va fi blocată complet timp de 45 de zile, când se lucrează pe mijlocul ei.
În acest timp, tot traficul aerian va fi mutat pe pista 1. Aceste lucrări ar urma să fie gata în toamna anului viitor.
George Alexandru Ivan, director aeroport: "Nu va fi afectată în niciun fel circulaţia avioanelor. Asta e şi motivul pentru care am semnat acest contract şi am demarat această procedură, pentru a nu fi afectat în niciun fel traficul şi fluxul circulaţiei avioanelor."
Ionuţ Ciurea, Pro Infrastructura: "Chiar şi în condiţii normale, dar nici nu mai vorbim de condiţii speciale, ceaţă, furtună, o să fie cu siguranţă întârzieri masive. Deja presiunea este foarte mare în momentul ăsta pe cele două piste şi pe căile de rulare. Gândiţi-vă că o să avem, e probabil să ne prindă Euro2020 cu pista în construcţie, în renovare şi atunci o să fie şi mai mare distracţia."
Tot pentru Euro2020 autorităţile au promis că vor asigura accesul cu trenul de la aeroport la Gara de Nord. Suntem încă la etapa semnării hârtiilor.
Răzvan Cuc: "Vinerea trecută a avut loc întâlnirea grupului de lucru pentru emiterea ultimelor avize. Vom emite autorizaţia de construcţie pentru obiectiv şi probabil antreprenorul este destul de bine mobilizat şi va începe lucrul. Să nu uităm că obiectul trebuie finalizat până în mai 2020."
Tot în faza de proiect este şi noul terminal. Până acum au fost aprobaţi doar banii pentru exproprieri.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
aaCLICK AICI peantru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!