Renovările au devenit la modă pe timpul pandemiei de coronavirus
Izolați în case, mulți români s-au apucat de renovat. Așa că în blocuri se aude mai des bormașina, iar cei care stau la curte își aranjează grădina.
Și cum pentru aceste lucrări au nevoie de materiale, magazinele de bricolaj au vânzări în creștere pentru articole de mici reparații casnice. Proiectele mai mari, de renovare majoră, au fost amânate.
Cu patru copii acasă, soții Ștrebeli, din Baia Mare, au găsit câteva activități pentru toată familia. Locuiesc la curte și și-au propus ca în zilele următoare să pregatească terenul din spatele casei pentru amenajarea unei piscine. Până atunci, tatăl tunde iarba, iar cele trei fetițe și băiețelul își etalează talentul grafic pe gardul din curte.
Zilele următoare vor planta copaci, apoi se vor ocupa de grătar și piscină. Investiția totală: 8.000 de lei. Mai ales că au găsit materiale de construcție online, la ofertă.
Roland Ștrebeli: "Am tăiat iarba și pregătim locul pentru piscină și o să comandăm de la un magazin de bricolaje piscina și mai încolo o să pregătim și pentru grătar un loc special și să ne bucurăm toată familia de aceste momente petrecute acasă".
Nu sunt singurii care au planuri de renovare. În magazinele de bricolaj, ora de vârf este la 14.00.
Oamenii stau la coadă, iar coșurile sunt pline. Vânzările arată un interes în special pentru lucrări mai mici.
Directorul general al magazinului spune că românii, ca și vest-Europenii au descoperit că multe lucrări pot fi făcute în această perioadă. Ai noștri, însă, au o particularitate.
Frederic Lamy, director general Leroy Merlin: "Românii sunt mai dispuși să cumpere online".
Cei care nu cumpără online și au nevoie să vadă fizic anumite obiecte vin în magazin.
Magazinele de bricolaj au instituit și anumite reguli: clasica regulă de a păstra distanța de doi metri și rezervarea dreptului de a limita numărul de clienți. Iar în unele magazine nu se poate intra fără mască.
Magazinele de bricolaje au fost declarate de primă necesitate și au putut rămâne deschise, întrucât oamenii pot avea nevoie de reparații urgențe în locuințe. Magazinele și-au redus, însă, programul și numărul de angajați.